УАЗ 469 - простий та досить прохідний позашляховик, що має низку переваг перед конкурентами. Дешеві запчастини, безліч тюнінгу та мінімум складних систем - що ще потрібно для правильного джипа? І не дивно що переробкою УАЗиків часто займаються в Україні. У певному сенсі це захоплення стало народним. Але що можна зробити з цим позашляховиком і чи варто робити тюнінг уаз 469 своїми руками? Чи все ж таки краще звернутися до фахівців?
Тюнінг підвіски
Це перше, на що варто звернути увагу, адже від неї залежить не тільки комфорт, а й прохідність позашляховика. В інтернеті ви можете знайти безліч різних брендів, що роблять комплектуючі підвіски на УАЗ 469, але найкраще зупинитися на перевірених брендах. Оптимальні за ціною, характеристиками та надійністю будуть запчастини від Ironman, а OME будуть більш надійними, але й відчутно дорожчими.
УАЗ 469 обладнаний передньою пружинною підвіскою, але для зручних поїздок краще замінити і задні ресори на пружини. Комплекти для такого переобладнання можна легко знайти в інтернеті. Пружини та амортизатори Ironman UAZ 469 відмінно підходять і можуть підняти джип на 6-7 сантиметрів. Крім цього, варто змінити стандартні "Хаби" на більш надійні, наприклад AVM.
Тюнінг двигуна
Далі слід визначитися з тим, чи достатньо вам стандартного двигуна, чи потрібно щось потужніше. Заміна мотора на УАЗ 469 - це дуже популярне питання на форумах, і в підкапотний простір умільцям вдавалося встановлювати навіть турбові V8. Але краще зупинитися на перевірених та народних:
- Інжекторному бензиновому ЗМЗ-409.10;
- Дизельньному Andoria 4СТ90.
Встановити ці мотори не складе великих зусиль, а продуктивності буде достатньо для щоденного використання. Потужність обох агрегатів вища за стандартний карбюраторний двигун 469 моделі.
А ось для заміни на японський або інший іноземний мотор доведеться істотно змінювати передню частину УАЗу, що спричинить високі витрати за часом і грошима, але дасть відчутно більше потужності.
Тюнінг салону
Перейдемо до тієї частини авто, з якою ви будете постійно взаємодіяти. Стандартний УАЗ не відрізняється комфортом і сильно втомлюватиме водія та пасажирів при тривалому використанні. Але благо це вітчизняний автопром, а значить тут можливо все! Фантазія обмежується лише габаритами салону та вашою фантазією.
Але в першу чергу власники уаз 469 тюнінг салону починають із заміни сидінь на більш комфортні від будь-якої іномарки. Подальші модифікації залежать суто від потреб. Можна встановити диван позаду, обшити салон шкірою, зробити вібро-шумоізоляцію та замінити інші деталі, такі як ручки, перемикачі та встановити підлокітник.
Тюнінг панелі приладів
Особливо варто виділити обробку цього елемента інтер'єру, так як із заводу він не дуже зручно розташований і не має високої зручності. Тут можна піти двома шляхами - заміною стандартної панелі на панель від іншого автомобіля або переробкою вже існуючої з додаванням нових приладів, органайзерів та тумблерів. Тюнінг панелі приладів уаз 469 може набувати наступних форм:
Тюнінг панелі приладів УАЗ 469
Тюнінг вихлопної системи УАЗ 469
Під тюнінгом мають на увазі зміну її характеристик, а найбільше - шуму. Стандартна схема далеко не ідеальна і завдає дискомфорту при щоденній експлуатації автомобіля.
Газовідвідна система УАЗ-469:
- патрубок переднього глушника;
- шпильки;
- прокладка;
- фланець труби, що всмоктує;
- горіхи;
- сходи;
- подушка;
- глушник;
- ремінь підвіски.
Власники 469 моделі, як правило, йдуть 2 шляхами - роблять вихлоп тихішим чи максимально спрощують роботу системи, позбавляючись необов'язкових деталей, допомагаючи таким чином роботі двигуна. Перший шлях покращить комфорт поїздок, але зменшить потужність двигуна, а другий зробить все з точністю навпаки.
Крім цього, вихлоп можна вивести на одну із сторін або підняти вище. Все залежить від бажань власника:
Тюнінг вихлопної системи УАЗ 469
Зовнішній тюнінг на УАЗ 469
Хоч цей позашляховик і володіє малими звисами, залізним кузовом і вже класичним дизайном, подбати про дод. оснащення все ж таки варто. В першу чергу варто поставити силовий бампер uaz469, на який можна встановити і додаткову оптику, і лебідку, що для оффроуда вкрай важливо.
Також варто подбати про правильну позашляховою гумою із злим протектором якщо будете часто їздити бездоріжжям. Для цієї ж справи краще обзавестися шноркелем і подумати про захист днища авто.
На задню частину можна також поставити силовий бампер з хвірткою для запаски та виведенням під фаркоп.
А для надання остаточності переробки можна пофарбувати позашляховик у камуфляж, "раптор" або бойове забарвлення, як це роблять багато тюнерів УАЗів:
Окремо підкреслимо найсміливіші та незвичайні варіанти уаз 469 тюнінг під гелік або навіть тюнінг уаз 469 кабріолет, який власники виконують з своїми авто:
Тюнінг УАЗ 469 для полювання та риболовлі
Докладніше про переробку позашляховиків можна у цьому розділі.