Новий Ленд Крузер 300 - як довго його чекали. Цілих 14 років довелося витратити Тойоті на випуск оновленої моделі. За цей період в світі відбулося стільки всього... Що тільки не перевернула епідемія та бум електрокарів. А Крузер залишався незмінним. Зате стабільно - скажете ви. Проте купувати чотирнадцятирічний автомобіль в 2021 році, віддавши за нього чималу суму, зовсім не хочеться.
Але бажання тих, хто хотів змін були почуті. Toyota ще під час презентації щедро відсипала нам купу фактів про нову модель:
- свіжа платформа;
- алюмінієвий кузов;
- сучасні двигуни V6;
- інша підвіска;
- покращене рульове управління;
- оновлений інтер'єр;
- інші двері багажника.
І багато іншого... До речі, тепер 300-ий Крузак буде в різних версіях. Поки що нам показали дві з них, але виробник розповів про те, що з часом з'являться і інші.
Отже, зараз ви зможете вибрати який Toyota LC 300 купити − 70th Anniversary або Комфорт+. Перша має більш виражені «міські риси» та «дорогий» дизайн. Поставляється з 20-дюймовими колесами й низькими бамперами. А ось друга буде оснащуватися іншим бампером, 18-дюймовими дисками та більш вираженим позашляховим протектором для кращого зчеплення на поганому покритті.
Габарити практично не змінилися. Довжина відрізняється в залежності від варіанту − в Комфорт+ цей показник становить 4865 міліметрів, а в «міському» виконанні вона збільшиться на 15 мм.
Ширина й колісна база не збільшились − 1980 та 2850 міліметрів відповідно. Зовсім небагато − на 5 мм збільшили дорожній просвіт, який складатиме 235 міліметрів.
Обсяг багажника не змінився й становить 909 літрів. Кришка може оснащуватися безконтактним датчиком відкривання та електроприводом. А ось від улюбленої для багатьох нижньої секції вирішили відмовитись. Виробник заявляє, що завдяки цільній кришці тепер легше завантажувати речі.
Якщо екстер'єр цих модифікацій і не сильно відрізняється, то різницю у внутрішньому оснащенні ви точно помітите. У Anniversary версії встановлений практично максимум з того, що ви зможете придбати в свій Land Cruiser 300. 12,3-дюймовий екран, камери кругового огляду, проекція на лобове, шикарна обробка салону з натуральної шкіри, хороша аудіосистема від JBL і ціла гора різних дрібниць − це все вже є в присвяченій 70-річчю моделі.
Комфорт+ ж дещо більш аскетичний. У нього встановлена 9-дюймова панель з фізичними кнопками як на нових Camry, поличка замість CD-дисковода та одна камера заднього виду (з омивачем) проти кругового огляду у топовій версії. Також у нього кардинально інший блок клімат-контролю і дещо змінений салон, зроблений вже зі штучної шкіри.
На нашу думку, інтер'єр більш «позашляхової» модифікації реалізований трохи зручніше, незважаючи на безліч сучасних опцій в Тойота LC300 70th Anniversary.
Перейдемо до технічного оснащення та розповімо трохи цифр. Почнемо з переробленого кузова − у нього тепер алюмінієві навісні деталі та нова рама. За рахунок змін вдалося зменшити масу на 200 кг й збільшити жорсткість на 20 відсотків.
Але при цьому, Land Cruiser в спорядженій масі практично не змінився. Все через нову електроніку, обладнання та поліпшену шумоізоляцію. І так, тепер він значно тихіший, особливо на високих швидкостях.
Нова Тойота Ленд Крузер 300 поставляється зараз з новими агрегатами. На жаль, але на зміну V8 прийшов роздутий V6 з твін-турбо, об'ємом в 3,5 літра й потужністю в 415 кінських сил (650 Нм крутного моменту). Працює в парі з 10-ступінчастим автоматом Aisin. Тепер розгін «до сотні» у нього становить 6,8 секунд. Трохи пізніше будуть представлена дизельна модифікація на 299 к.с.
Варто відзначити, що динаміка вражає не тільки «на папері», але і при реальній експлуатації. Лише злегка торкаючись до акселератора, мотор тут же набирає обертів. Автомобіль скидає кілька передач і починає впевнено розганятися. У такі моменти складно повірити, що величезний позашляховик, вагою під 3 тонни, може так бадьоро себе поводити.
Тепер трохи про можливості модифікацій. У ювілейній версії присутній міжосьовий диференціал Torsen з блокуванням, знижений ряд передач і самоблокуючий міжколісний диференціал на задній осі.
Позашляховий же варіант оснащений двома диференціалами з жорсткими блокуваннями − спереду та ззаду. А ще, у нього є оновлена система E-KDSS з трьома стабілізаторами поперечної стійкості, яка повинна боротися з креном і розгойдуванням Крузера. Для ювілейної модифікації така система недоступна.
E-KDSS відтепер збудований за новою схемою − два гідроциліндра на передньому стабілізаторі та один в лівій частині ззаду. Встановили нову електроніку й ПО, яке незалежно управляє артикуляцією на кожному колесі. Варто зазначити, що ця система дійсно відчувається, особливо на поганому дорожньому покритті.
Новий гідравлічний підсилювач з електромотором на валу зробив кермо відчутно легшим, не погіршуючи при цьому інформативність. Реакція на хорошому покритті досить швидка й чітка, а на поганому він відмінно справляється з ударами та іншими особливостями.
Автомобіль реагує на газ лінійно й передбачувано, дозволяючи чітко контролювати тягу. Новий роздутий V6 в парі з 10-ступінчастим автоматом бадьоро підхоплює вас фактично на будь-яких швидкостях. А завдяки відмінній шумоізоляції, ви практично не помічаєте шумів від набору швидкості, посилюючи відчуття «легкості».
Тільки при гальмуванні ви зможете помітити, що ваш позашляховик дійсно важкий. Гальмівна система ніколи не була «сильним місцем» Land Cruiser, і нова модель не виняток. Але все ж зміни є. Зупиняється він приблизно так само, як і стара модель − важко, але загальмує вас перед перешкодою. Варто відзначити, що після трьох різких зупинок розраховувати на їх високу ефективність не варто, гальма «попливуть» дуже скоро.
Підсумки:
З Land Cruiser 70th Anniversary все було б добре, якби не поздовжнє розхитування. На «хвилях» і швидкості більше 70-ти кілометрів на годину у Тойоти з'являється досить сильне розгойдування, при якому їзда буде аж ніяк не комфортною. На бездоріжжі ситуація теж спірна. На великих каменях і впадинах його впевнено трясе й хитає на всі боки. Та й завжди є можливість зірвати бампер, встановлений досить низько. Щоб поліпшити ситуацію з розгойдуванням можна переключиться в режим «Спорт». У ньому амортизатори стають жорсткішими й їхати стає трохи приємніше.
Комфорт+ ж зовсім інший «звір». З E-KDSS автомобіль куди більш успішно бореться з розгойдуванням і креном. На швидкостях він відчувається більш зібраним. По бездоріжжю тряска відчувається значно менше. А завдяки кращій геометрії (за рахунок бамперів) та різних позашляхових режимів, включаючи позашляховий Crawl Control, що працює зараз практично безшумно, ви зможете дозволити собі більше та заїхати далі.
Підводячи підсумок, можна сказати, що Комфорт+ − це правильний спадкоємець титулу Land Cruiser. Таким він і повинен бути. А ювілейна та майбутні версії хоч і мають право на життя, але аж ніяк не обов'язкові. Може бути, нові дизельні версії й «спортивні» GR Sport змінять нашу думку, але поки про них нічого не відомо.
А відповісти на питання, чи буде новий Тойота Land Cruiser 300 хітом, може статистика попередніх замовлень − тільки за місяць в Японії їх вже понад 20 тисяч. Черга на популярні модифікації вже розтягнулася більше ніж на 4 роки.
На нашому ринку ситуація буде схожою. Найближчими місяцями виразно буде дефіцит. Чи варто купувати бензинову версію зараз або дочекатися дизельного варіанту − вирішувати вам, але точно можна сказати, що 300-ий Крузак вийшов вдалим.