Якщо ви задумалися про поліпшення вашого автомобіля, то це один з найбільш ефективних способів збільшення дорожнього просвіту позашляховика. Ліфт підвіски - це спосіб підняти авто і збільшити кути з'їзду, глибину подоланого броду і сприятливо вплинути на прохідність.
Зараз ви можете обирати з 2 способів для досягнення необхідного результату:
Боді-ліфт - при виборі цього рішення, ви встановлюєте комплект для підняття кузова від рами за допомогою спеціальних проставок.
Ліфт підвіски - спосіб її подовження, і, як результат, підняття всього автомобіля, включаючи елементи трансмісії і раму. Її встановлення дозволить поставити більші колеса та значно поліпшити позашляхові характеристики.
Вибір способу залежить виключно від ваших завдань і бюджету. Давайте детально розберемося з плюсами та мінусами кожного з варіантів.
Ліфт кузова (Body Lift)
Це спосіб підготовки автомобіля до установки великих коліс. Для цього, сторонніми виробниками випускаються спеціальні набори проставок, які потрібно встановити безпосередньо під кузов вашого транспорту. З матеріалів, в основному, використовують метал, фторопласт або капролон, так як вони дешеві й міцні. Як правило, висота таких елементів варіюється між 2-3 дюймами. Для деяких авто, при значному підйомі цим способом, буде потрібне подовження рульового вала, трубок гальмівної системи, тяг, проводки, паливопроводу і т.д. Але хоч це й звучить складно, на ділі таким не є, так як коштує все ще не дорого та не займе багато часу.
Переваги ліфта кузова:
- низька вартість;
- зберігається геометрія підвіски;
- практично не змінюється центр ваги;
- простота в установці.
Недоліки ліфта кузова:
- вимагає безліч переробок при великому ліфті;
- не змінює обмеження підвіски;
- неможливість установки на автомобілях з несучим кузовом.
Але якщо вам потрібно поліпшити прохідність, витративши мінімальну кількість коштів на транспорті з кузовний конструкцією, можна вдатися до радикальних заходів - поставити великі колеса, вирізавши під них в кузові арки так, щоб вони не затиралися при поворотах і в діапазоні роботи підвіски.
Варто віддавати перевагу якісним рішенням і встановлювати боді-ліфт в хороших сервісах, так як при неправильному монтажу чи поганій якості, можна зірвати кузов з рами автомобіля при сильних навантаженнях.
Ліфт підвіски (Suspension Lift)
Цей спосіб передбачає модифікацію автомобіля шляхом переробки його підвіски. Для цього є два варіанти - розібратися у всіх нюансах комплектуючих і їх сумісності як один з одним, так і з транспортним засобом самому, або ж купити готові кіти (комплекти), спеціально розроблені та протестовані для вашої моделі. Також, варто додати, що цей варіант є єдиним для власників машин з несучим кузовом, що не вимагає зміни ключових елементів конструкції та кузовних деталей. Залежно від того, які роботи з вашим авто виробляються, його особливостей і цілей власника, слід вибрати й замінити елементи цієї системи.
У пружинній підвісці встановлюються посилені пружини, амортизатори та інші деталі. А в ресорній змінюють пружність ходу ресор. Для цього можуть встановлюватися проставки між ними та рамою, або ж збільшувати кількість листів. Крім цього, не варто забувати про інше обладнання, таке як карданний вал. Виробник при проектуванні авто розраховує певний кут його роботи, а при цій модифікації слід його відрегулювати, щоб уникнути прискореного зносу шліцьових з'єднань. Для цього можна встановити кастор кіт, який дозволить вам регулювати кут роботи цього агрегату.
Цей варіант модифікації дорожчий за Body-lift і більш трудомісткий, але він дозволяє збільшити та підняти нижні вузли трансмісії та істотно поліпшити кліренс, а чим вище ваш позашляховик - тим більші перешкоди він здатний долати.
І, якщо при виборі першого варіанта ви ще зможете встановити його самостійно, то модифікацію авто другим краще віддати фахівцям в сервісі, так як у них є навички і спец. інструменти для проведення потрібних маніпуляцій.
Переваги ліфта підвіски:
- збільшує ходи мостів;
- покращує дорожній просвіт від нижніх точок авто;
- поліпшує геометричну прохідність;
Недоліки ліфта підвіски:
- значна вартість;
- складність в установці;
- збільшує центр ваги;
- трохи погіршує керованість.
У підсумку:
Отже, якщо ви хочете залишити роботу вашого автомобіля в оптимальному режимі, підійдуть обидва варіанти, але з умовою невеликих модифікацій, без фанатизму. Піднімаючи ваше авто на 2-3 см за рахунок встановлення посилених елементів підвіски та кузову на 3-4 см проставками, ви отримаєте хороший ліфт за оптимальну вартість. Купити запчастини для позашляховиків та не тільки ви завжди можете на Vnedorognik.