Grenadier - це диво. Його не повинно було існувати. У 2017 році, коли британський мільярдер сер Джим Реткліфф оголосив що збирається побудувати крутий, олдскульний 4×4 за образом та подобою оригінального Land Rover Defender (який був знятий з виробництва роком раніше), більшість інсайдерів галузі сумнівалися, що йому це вдасться.
Створення Гренадієра "виявилося набагато складнішим" ніж він очікував, визнає Джим. Якби ви поставили мені запитання: "Чи прийняли б ми таке саме рішення, знаючи те, що знаємо сьогодні, у 2017 році?" - Я не впевнений, що прийняли б. Що не допомогло, так це те, що в розпал усього цього в нас були Ковід, Україна і Китай. Три величезні проблеми. Скільки в нас було деталей, зроблених в Україні - 158, щось близько того. Усіляке програмне забезпечення надходило з Китаю. І все це в самий розпал розробки першого автомобіля - це було дуже важко".
Ineos Grenadier: Добротно зроблений, зручний і повний рішучості
Виїжджаючи з парковки, Grenadier відразу ж відчуває себе просторим, добре зробленим і зручним. Панель приладів, виконана в стилі кабіни літака, абсолютно унікальна, сидіння Recaro і чудова оглядовість через плоске, вертикально розташоване вітрове скло.
Але найбільш вражаюче - це поведінка в русі. Коли Реткліфф тільки проектував свій автомобіль, то хотів мати шасі з східчастою рамою (по суті, сталеві балки під кузовом), жорсткі осі та надпотужну підвіску - загалом, те, як будували старі Land Rover ще у 1948 році. Але не дарма більшість виробників відійшли від цієї схеми: "heavy-duty" означає "важкий". Grenadier важить близько 2700 кг (залежно від комплектації) - набагато більше, ніж новий Defender. Але команда Ineos добре приховала цю масу, і при їзді Grenadier здається покірним та слухняним, але водночас добре керованим. Рухи кузова добре контролюються.
Те, що компанії вдалося досягти таких високих стандартів з першої спроби, вражає, але вона домоглася цього, вибравши відмінних партнерів, а не намагаючись зробити все самостійно. Коли ми переходимо в нову сферу діяльності, - пояснює Реткліфф, - потрібно визнати, що на освоєння її потрібен час і залучити до роботи висококласних фахівців з інших галузей. Автомобільна промисловість нічим не відрізняється".
Так, для Grenadier пропонується на вибір бензиновий або дизельний 3,0-літровий двигун із рядною шісткою, який постачає BMW; восьмиступінчата коробка передач - ZF; мости - від постачальника тракторів Carraro; пружини та амортизатори - Eibach. Усе преміальної якості. Але ключовим партнером стала компанія Magna Steyr, розташована в Граці (Австрія). Magna - це інженерна компанія, яка розробляє автомобілі для інших виробників, зокрема, Mercedes G-Wagen 2018 року.
За словами Реткліффа, в Magna Steyr працюють 250 інженерів, які протягом семи років займалися створенням нового G-Wagen. Потім було випущено новий G-Wagen, і ці 250 інженерів, приблизно три роки тому, перейшли на Grenadier. Це змінило наш підхід до роботи, і саме тому багато елементів цього автомобіля схожі на G-Wagen". Інженери в Австрії та Німеччині просто не знають як робити погані автомобілі. Вони працюють лише за одним стандартом".
Порівняно з Mercedes (або сучасними Land Rover), рульове управління Grenadier здається повільним і нечітким. Ця затримка та неточність - наслідок старих добрих мостів із цільною несучою балкою. Вони хороші, якщо ви долаєте дюни або болото, але вимагають особливого типу рульового механізму, який не є "легковим" порівняно з більшістю сучасних позашляховиків - включно з Гелентвагеном, що має сучаснішу незалежну передню підвіску.
Принаймні, на дорозі. На бездоріжжі Grenadier і його рульове управління почуваються як удома. Реткліфф не приховує що його автомобіль - це стара технологія, механічний підхід, на відміну від складної пневматичної підвіски та електроніки, які можна зустріти в багатьох сучасних SUV. Позашляхові якості Grenadier, безумовно, є його перевагою", - каже він. Мені подобається G-Wagen; у мене кілька G-Wagen, я люблю їх водити. Але я не хотів би перетинати на ньому Африку, і я не збираюся їхати на ньому по трасі в Ісландії, коли їду ловити лосося. Я буду їздити на Grenadier".
Відчуття солідності та впевненості - свідчення того, що автомобіль збирають на колишньому заводі Mercedes у Хамбасі. А усвідомлення того, що на ньому можна поїхати куди завгодно - просто пропустити роботу і поїхати до Сенегалу - просто спокусливе.
Отже, Ineos Grenadier ціна - 80-90 тис. євро. Це не мало, зважаючи на те, що новий Grenadier не ковзає і не кермує, як новий Defender", та не має надійної дилерської мережі BMW чи Audi, але він обов'язково знайде свою аудиторію - серед любителів бездоріжжя, дослідників та фанатів автівок. До того ж, автомобілів, побудованих на старій добрій рамі, з кожним роком стає дедалі менше, не дивлячись на те, що саме вони якнайкраще підходять для найскладніших задач і умов використання.