Головна Блог Статті Новини Рамний кузов vs Несучий кузов: У чому різниця?
Vnedorognik.ua logo

Рамний кузов vs Несучий кузов: У чому різниця?

Категорія:

Кузов, що несе, vs Рамний кузов

Сьогодні ми розберемося з відмінністю рамної конструкції та кузовної конструкції автомобілів. У автомобілів з кузовом на рамі, шасі є окремою частиною і кріпиться до кузова, в той час як в "Unibody" конструкції рама і шасі автомобіля виконані як єдине ціле.

Зміст:

Більшість вантажних автомобілів і деякі позашляховики мають рамну конструкцію, в той час як легкові автомобілі, мінівени і більшість кросоверів мають кузовну конструкцію. І щоб зрозуміти в чому різниця і чому вибір конструкції такий важливий, давайте поговоримо про те, що кожен із цих методів побудови машин може запропонувати вам як покупцеві.

Рамна конструкція:

Рамна конструкція автомобіля

Переваги рамних автомобілів:

Не дивлячись на те, що дехто вважає автомобілі з кузовом на рамі "старою школою" і застарілою технологією, вони мають низку переваг перед автомобілями з несучим кузовом.

Позашляхові можливості:

Переваги рамних пікапів

Одна з основних причин, чому багато пікапів і деякі позашляховики, такі як Jeep Wrangler, такі круті на бездоріжжі, полягає у використанні рамної конструкції кузова. На відміну від безрамної, конструкція кузова на рамі допускає певний рівень вигину кузова. Шасі під кузовом дає змогу силам скручування, що виникають під час руху нерівною місцевістю, згинати кузов автомобіля, не завдаючи йому шкоди.

Це не означає що автомобілі з кузовом не можуть їздити по бездоріжжю, але це означає, що ті самі сили скручування передаються через весь автомобіль. Таким чином, імовірність деформації кузовного автомобіля набагато зростає.

Тягове зусилля та вантажопідйомність:

Ще одна причина, з якої пікапи часто виробляються з окремою рамою, полягає в тому, що вони можуть тягнути і буксирувати більше ніж автомобілі з кузовом без рами. Та сама гнучкість і міцність, яка дає їм змогу легше долати пересічену місцевість, також дає їм можливість буксирувати важчі причепи.

Меньш витратний виробничий процес:

Автомобілі з кузовом на рамі зазвичай менш дорогі у виробництві завдяки своїй конструкції з двох частин. Одне шасі і трансмісія можуть бути використані в декількох різних кузовах для створення різних автомобілів. У кузовній конструкції для виробництва різних автомобілів або навіть однієї й тієї самої моделі автомобіля в різних розмірах необхідно виготовляти більше різних вузлів і деталей.

Загальна міцність:

Ford Crown Victoria Police Interceptor

Крім транспортування, буксирування та їзди по бездоріжжю, автомобілі з рамним кузовом, як правило, міцніші. Це одна з причин, чому Ford Crown Victoria Police Interceptor так любили правоохоронні органи в США, незважаючи на їхню повільність. Вони витримували величезні навантаження, і багато з них все ще перебувають на службі, що слугує підтвердженням їхньої загальної міцності. Крім того, якщо якусь запчастину рамного автомобіля пошкоджено, її легше замінити.

Недоліки рамних автомобілів:

Недоліки рамних автомобілів

Існує кілька недоліків конструкції кузова на рамі, котрі сприяють тому, що на сучасному автомобільному ринку набагато більш поширені автомобілі з несучим кузовом.

Вага:

Якщо для створення автомобіля використовуються дві деталі, вони важчі за єдиний блок, з якого складається більшість кузовних автомобілів.

Меньш комфортна керованість:

За міцність і надійність доводиться платити. Якщо ви чули фразу "їде як вантажівка", то це тому, що вантажівки та позашляховики з рамою, як правило, менш комфортні на дорозі. Вони також не так добре керуються та мають більшу схильність до перекидання через збільшений дорожній просвіт і вищий центр ваги.

Складніше забезпечити безпеку:

Рамні авто, як правило, менш безпечні, ніж автомобілі з кузовом без рами. У їхню конструкцію складніше інтегрувати сучасні системи безпеки, включно зі зминаємими зонами. Це не означає, що вони небезпечні, оскільки сучасні технології зробили автомобілі набагато безпечнішими, ніж вони були раніше. Це просто означає, що вони не такі безпечні як їх кузовні аналоги.

Детальніше про конструкцію кузова на рамі:

Види рамних конструкцій автомобіля

Існує кілька різних видів рамної конструкції.

  • драбинна рама;
  • просторове шасі;
  • периметральна рама;
  • X-подібна рама;
  • хребтове шасі.

Через багато обмежень у сфері автомобілебудування і безпеки зокрема, популярність рамних автомобілів, особливо позашляховиків, в останні роки знизилася. Проте досі існує чимало моделей, що використовують цю конструкцію.

Jeep Wrangler, Toyota 4Runner, Toyota Sequoia, Ford Expedition, Chevrolet Tahoe, Cadillac Escalade, Toyota Land Cruiser 300, Nissan Armada та Lexus LX600 - ось деякі з рамних позашляховиків, що все ще доступні для купівлі з салону.

Такі пікапи, як Ford F-150, RAM 1500, Toyota Tundra, Nissan Navara, Jeep Gladiator, Toyota Tacoma, Toyota Hilux, Ford Ranger та Mitsubishi L200 також побудовані з використанням конструкції "кузов на рамі".

Кузовна конструкція:

Кузовні автомобілі конструкція

Кузовні автомобілі - це автомобілі, у яких кузов і шасі виконані в єдиному корпусі, що відрізняє їх від автомобілів з рамною конструкцією. Нині вони є більш поширеними на ринку, оскільки зазвичай забезпечують комфортнішу керованість, меншу вагу та кращу безпеку, хоча в них є як плюси, так і недоліки.

Переваги кузовних автомобілів:

Переваги кузовних автомобілів

Паливна ефективність:

Оскільки вони, як правило, легші, ніж автомобілі з рамою, кузовні авто мають тенденцію до кращої економії палива. Це одна з головних причин, через яку кросовери-позашляховики стали такими популярними серед виробників і покупців.

Безпека:

Ще одна величезна причина, через яку більшість машин перейшли на кузовні конструкції - це переваги в плані безпеки. Інтегрувати зминаємі зони та елементи безпеки в авто з несучим кузовом набагато простіше.

Динаміка водіння:

На відміну від більш серйозних позашляховиків, таких як Jeep Wrangler і пікапів як нова Tacoma, навіть малопотужні легкові авто та позашляховики з кузовною конструкцією володіють кращою керованістю, ніж їхні побратими на базі рами. Більшість із них також пропонують більш комфортну підвіску, навіть якщо це великі кросовери-позашляховики.

Кросовери популярні саме через цей факт. Завдяки своїй конструкції ви можете отримати автомобіль, близький за розмірами до позашляховика, зі зручностями, притаманними легковому автомобілю.

Які недоліки несучого кузова?

Недоліки несучого кузова в автомобілях

Менша міцність:

Більшість людей ніколи не їздитимуть на своєму автомобілі по чомусь більшому, ніж нерівна ґрунтова дорога. Багато кросоверів і навіть легкових автомобілів та мінівенів також пропонують повнопривідну трансмісію на випадок несприятливої погоди. Оскільки більшість автомобілів продаються саме з повним приводом для легкого бездоріжжя та кемпінгу, цей недолік є меншою проблемою, ніж, наприклад, недоліки динаміки водіння для рамних автомобілів.

Витрати на ремонт і виробництво:

Вартість ремонту є набагато серйознішою проблемою для автомобілів з кузовом. Коли відбувається пошкодження, воно може зачепити більшу частину автомобіля, оскільки будь-яке пошкодження зачіпає весь кузов. У разі серйозних ушкоджень може знадобитися повна реконструкція декількох частин кузова, щоб повернути автомобіль у нормальний робочий і візуальний стан.

Не дивлячись на те, що їх дорожче проектувати, вони також дорожчі у виробництві. Це пов'язано з тим, що для кожної нової моделі автомобіля необхідно вносити зміни. Навіть два вкрай схожих автомобілі на одній платформі можуть бути виготовлені по-різному, оскільки найменші зміни в конструкції зачіпають міцність кузова і потребують перебудови авто.

Детальніше про кузовну конструкцію:

Що таке несучий кузов

Більшість сучасних автомобілів використовують моноблочну конструкцію (Unibody), але деякі автомобілі, особливо суперкари, використовують монокок - тип просторової конструкції, в якій панелі кузова є несучими, структурно цілісними компонентами.

Приклади автомобілів з кузовною конструкцією: Toyota Camry, Audi A3 і Mercedes E-Class. Позашляховики з кузовом, звані кросоверами, включають Toyota Rav4, Hyundai Creta, Kia Sportage, Nissan X-Trail, Audi Q3, Honda Pilot і Ford Kuga.

До відомих безрамних пікапів належать Ford Maverick, Hyundai Santa Cruz і Fiat Toro. Хоча ці автомобілі піддаються критиці за низьку тягову здатність та вантажопідйомність, вони все ж досить потужні та комфортабельні для виконання більшості завдань, для яких потрібні пікапи.

Підбиваючи підсумок: Що купити - рамний позашляховик або кузовний?

Рамний позашляховик чи кузовний - що обрати

Отже, для тих, кому потрібен автомобіль для роботи або для поїздок по бездоріжжю, рамний кузов може бути найкращим вибором. Рамні позашляховики та пікапи мають вищий кліренс, що дає змогу їм проїхати нерівною місцевістю без пошкодження нижньої частини автомобіля. Вони також мають більш високу вантажопідйомність і можуть буксирувати важкі вантажі. Якщо для вас важлива висока прохідність і надійність конструкції - рамний позашляховик буде правильним рішенням.

Для тих, хто шукає універсальне авто для їзди містом або на далекі відстані, кузовні автомобілі будуть найкращим вибором. Вони легші і мають нижчий центр ваги, що дозволяє їм бути більш маневреними і управлятися краще, що забезпечує більш комфортну їзду на далекі відстані. Вони також можуть бути більш безпечними, тому що сучасні технології дозволяють інтегрувати елементи безпеки безпосередньо в кузов автомобіля.

Підписуйтесь на наші соцмережі


tiktok

Автор: Максим Перепелиця

Сподобався матеріал? Так (9) Ні (0)
Рейтинг:
Теги:
Відправити

Коментарі

Ім'я Поле Ім'я не може бути порожнім!
Коментар Поле Коментар не може бути порожнім!
Оцініть матеріал
Погано
Не дуже
Середньо
Добре
Відмінно
Поле Оцініть матеріал не може бути порожнім!

+++++

Слава • 14.06.2023