Ти, напевно, точно знаєш, що користуватися причепом без гальмівної системи досить ризиковано. Звісно за всіма технічними нормами допустимо не встановлювати гальма на причіп вантажепідйомністю до 750 кг. Та хто сказав, що 100% не виникне ситуації, коли гальма вкрай будуть потрібні. Саме через це досвідчені автовласники і користувачі причепів цікавляться, як зробити та підключити гальма на причіп.
Як підключити гальма на причіп?
Досить просто за умови, що причіп куплений одразу зі встановленою гальмівною системою та правильним підключенням електроніки. Тоді необхідно з'єднати лише розетку з вилкою підключення авто і все. Відповідно до стандартів можуть бути 7-контактні та 13-контактні з'єднання. От що стосується власноручного підключення, то тут уже складніше.
Необхідно мати в наявності повний комплект гальмівної системи:
- власне саме гальмо;
- відповідний набір проводів підключення;
- гальмівні колодки, якщо попередньо вони не встановлені;
- схема підключення контактів до розетки;
- розетка 7-контактна або 13-контактна (європейські стандарти).
Найскладніше у цьому всьому процесі це правильне підключення контактів живлення. Тут важливо пам'ятати, що розетки чи вилка (залежно від попереднього встановлення на автомобіль) повинна відповідати стандартам. Ні в якому разі не можна підключати 13-контактну розетку до 7-контактної вилки або навпаки. В такому разі можна скористатися лише спеціальним перехідником, але краще зробити підключення відповідного елемента вилки до розетки.
Схема підключення 7-піної розетки
- Лівий поворот -жовтий.
- Протитуманне освітлення - блакитний.
- Земля - білий.
- Правий поворот - зелений.
- Правий габарит та підсвічування номера - коричневий.
- Сигнали “Стоп” - червоний.
- Лівий габарит - чорний.
Схема підключення 13-піної розетки
- Лівий поворот, аварійний сигнал.
- Протитуманне світло.
- Живлення негативним зарядом.
- Правий поворот.
- Правий габарит,підсвічування номерів.
- Сигнали “Стоп”.
- Лівий габарит.
- Підсвічування заднього ходу.
- Позначає позитивний заряд живлення під час вимкнення запалювання.
- Вказує на позитивний заряд живлення при ввімкненому запалюванні.
- Негативне живлення заряду для 10 контакта на 35 А.
- Сигнальне підключення або запасний вільний контакт.
- Негативне живлення заряду для 9 контакта на 35 А.
Причини встановлення гальма на причіп
Дорожнє полотно не завжди ідеально рівне, як того хотілося б, тип паче на крутих поворотах та спусках небезпечно керувати автомобілем з некерованим причіпним пристроєм. Для попередження можливого виникнення аварійної ситуації краще встановити керовану гальмівну систему на причіп. Адже є ряд факторів, які можуть призвести до дорожньо транспортної пригоди:
- погані погодні умови;
- нерівності дороги;
- їзда по пересіченій місцевості без відповідного дорожнього покриття;
- круті спуски та підйоми під час руху;
- можлива перевантаженість причепа.
Це все відмінно ілюструє ситуацію чому саме гальмівна система причепа може врятувати вас. Все простіше простого, оскільки під час руху гальмування авто відбувається злагоджено і сам автомобіль під своєю вагою зупиняється. А коли є причіпний пристрій, то він не здатен зупинитися без натискання гальмівного важеля. Тому причіп продовжує котитися з тією ж швидкістю, що й під час руху і цією силою штовхає авто. Відповідно відбувається зіткнення машини з причепом, де уже буде пошкоджена задня частина автомобіля, причіп його вміст і гальмівна система.
Коли вижимати педаль газу до усіх можливих границь, це руйнує гальмівні колодки і не тільки, тож можливо потрібно буде робити ремонтні корективи, а рентабельніше попередньо підключити гальма на причіп.
Гальма власними руками
Як зробити гальма на легковий причіп власноруч, цікавить ледь не кожного водія, який має у користуванні причіпний пристрій. Проте не варто розпочинати роботу, якщо не має впевненості у її виконанні, тоді краще звернутися до спеціалістів. Якщо ж робите все ж таки самотужки, то будьте обачні працюйте, дотримуючись усіх правил безпеки під час таких досить складних робіт.
Розпочинати варто з підбору необхідних запчастин та комплектуючих для встановлення гальма. Тобі потрібно буде:
- шток гальма накату - гальмівний механізм, який передає силу поштовху на передавальний важіль;
- тяга та передавальний важіль, за допомогою який натягується трос;
- гальмівні колодки для забезпечення правильного гальмування коліс;
- гальмівні троси, які передають імпульс гальмування на колодки.
Всі ці комплектуючі краще купувати у найкращих брендів. Наш інтернет-магазин пропонує обрати найкращі перевірені деталі, що зарекомендували користувачі, як довговічні та надійні в експлуатації. На Vnedorognik знайдете все необхідне.
Встановлюючи конструкцію гальмівної системи, потрібно буде попередньо підкорегувати сам причіп і витрати достатньо багато часу та зусиля для всього процесу роботи. Слідуй правилам, як зробити гальмо на причіп.
- Спершу переверни причіп. Це дасть змогу комфортно, а головне правильно і точно працювати.
- Здебільшого дишло задовге для встановлення гальма, тому варто зробити заміри і відрізати частинку, на місце якогою встановити гальмо накату.
- Далі черга коліс і кріплення на них гальмівних колодок та барабанів.
- Тобі ще необхідно вісь оснащену гальмівними тросами або ж обладнати наявну. Щоб облаштувати ту вісь яка є, потрібно лише гальмівні троси з'єднати з колодками, а від них протягнути до тяги зафіксувавши і приєднати до важення на гальмо накату.
- Лише після повного заведення тросів та перевірки роботи гальм можна встановлювати вилку і підключати до розетки автомобіля та фаркопа.
Якщо виникне потреба у встановлені фаркопа для підєднання причіпного пристрою, тоді пропонуємо скористатись детальною покроковою інструкцією розробленою на нашому сайті.