Головна Блог Статті Новини Як встановити та підключити фаркоп?
Vnedorognik.ua logo

Як встановити та підключити фаркоп?

Категорія:

Зміст

Практично кожен другий автовласник цікавиться цим питанням. Досить важливо зробити все правильно, бо навряд чи помилкове підключення поворотів причепа буде гарним рішенням. Ви ж не бажаєте мати проблеми з іншими учасниками дорожнього руху чи з дорожніми службами безпеки руху.

Що таке фаркоп та для чого він потрібен

Фаркоп - це тягово-зчіпний пристрій використовується для під'єднання причепа до автомобіля, зазвичай цією конструкцією укомплектовують позашляховики, кросовери та, навіть, легкові автомобілі.

Конструктивно ця деталь складається з двох частин, які виготовляють індивідуально для кожної марки моделі автомобіля. Перша частина являє собою поперечку (балку), що кріпиться за допомогою спеціальних отворів та кріплень до рами чи кузова автомобіля. Відповідно, друга частина - це фаркопна куля, яка приєднується до балки.

Особливості використання фаркопа

Встановлення фаркопа означає ряд необхідних буксирувальних робіт, тобто, користування причепом. Що важливо для автовласників з активним способом життя. Коли є необхідність транспортування будівельних матеріалів, об'єктів, що не поміщаються у багажне відділення машини. Або ви просто вирішили пожити кочівником, а чому б і ні - кінь є залізний, а палатку на причепі розкласти можна.

А якщо у вас є дача і вам потрібно туди перевезти тещу, а звідти картоплю, тоді точно купуйте прицеп, встановлюйте фаркоп і можна тішитись життю.

Та не допускайте тієї помилки, щоб використовувати цей  тягово-зчіпний пристрій, як захисний елемент, бо це зовсім не так. Не можна встановлювати цей буксирувальний елемент, якщо не користуватися причепом. Якщо виникне ДТП, то через фаркоп руйнівні наслідки будуть більші, ніж при звичайному зіткнені бамперів.

як встановити та підключити фаркоп

Встановлення фаркопа

Оберіть деталь, яка виготовлена саме для вашої марки моделі авто, інакше пристрій може просто не підійти і його потрібно буде поміняти чи переробляти (що не рекомендується робити). Буксирувальний пристрій укомплектований спеціальними кріпленнями для під'єднання до автомобіля та з усіма потрібними отворами установки.

Необхідні елементи установлення:

  • яма або естакада;
  • власне конструкція фаркопа;
  • дрель та сверла для металу (не завжди стають в пригоді, але хай будуть під руками);
  • набір гайкових ключів;
  • викрутки;
  • антикорозійний засіб обробки;
  • пасатижі;
  • паяльник;
  • ніж;
  • ізоляційна стрічка;
  • термоусадочна трубка.

Порядок дій установки тягово-зчіпного пристрою

  1. Для початку потрібно потрібно загнати автомобіль на оглядову яму.
  2. Варто вимкнути живлення з електромережі, для цього відєднується клема мінус з акумулятора.
  3. Ще перед роботою повністю звільняємо багажник від речей та оббивки.;
  4. Далі зніміть бампер, оскільки він заважатиме роботі.
  5. Необхідну поперечну частину додати до місця кріплення та при необхідності зробити розмітку.
  6. Якщо не передбачено отворів для з'єднання, то їх потрібно зробити дрилю й обов'язково обробити антикорозійним засобом.
  7. Подальша робота обумовлення затягуванням зчіпної запчастини, зп допомогою гайок болтів та відповідного розміру ключів.
  8. Ще необхідно збалансувати навантаження на рамі автомобіля, щоб забезпечити надійне кріплення. Робимо кілька отворів в середині багажного відділення та внизу, проводимо обробку засобом проти корозії. Далі додаємо і закріплюємо накладки для підсилення і затягуємо всі болти ключем.

Електронне підключення фаркопа

Здебільшого виробники укомплектовують фаркопні конструкції повним комплектом електрики, проте інколи потрібно все купляти самостійно. В набіль електронного з'єднання входить:

  • пластина кріплення;
  • спеціальна розетка 7-жильна або 13-жильна (тільки на іноземних автомобілях);
  • комплект необхідних номерів;
  • схема підключення до електричної мережі авто.

Оскільки, перед початком роботи уже знеструмили бортову мереж, від’єднавши клему з акумулятора, тоді можна приступати до безпосереднього налаштування електрики. Для цього потрібно приєднати комплект проводів до штепсельної розетки наявної в комплекті і виконати усе відповідно доданій схемі. Розетка закріплюється болтами на кронштейні й приєднується до основної проводки.

Схема під'єднання проводів до розетки

підключення розетки причепа

За наступними кроками потрібно виконати підключення зчіпного засобу до електроніки авто.

  1. Необхідно скористатися спеціальним отвором у днищі багажника, що передбачений для підключення розетки фаркопа з проводами. Якщо ж буксирувальну конструкцію ви робили самостійно, то варто робити отвори підключення самостійно, для зручної установки.
  2. Після встановлення розетки, необхідно протягнути провід до розетки через отвір у багажнику.
  3. Важливо не переплутати порядок підключення проводів інакше потрібно буде все перепідключати, бо не запрацює. В разі виникнення розбіжностей за кількістю проводів, то придбайте спеціальний перехідник.

    Схема електромонтажа

    Схема електромонтажного підключення розетки фаркопа
  4. Процес приєднання повинен бути дуже точним, надійним та акуратним. Провід потрібно надрізати та зачистити у місці контакту, провести цю процедуру з двох сторін на 0.5 - 1 см від початку. Сторона, що йде до розетки зачищається на 1 - 1.5 см.
  5. Всі зачищенні дроти обслужуються і при необхідності ізолюються термоусадкою.
  6. Кінці припаюют так, щоб провідник зєднував зрізані краї дроту.
  7. Обов'язково потрібно перевірити всі з'єднання для запобігання замиканню. Підключити акумулятор і тестером чи лампочкою переконатися у коректному з'єднані контактів гнізда. Просто приєднати лампочку до відповідних роз'ємів і ввімкнути по черзі повороти, гальма, габарити та підсвічування номерів.
  8. Для захисту дротів від замикання чи зовнішнього пошкодження, з'єднайте їх ізоляційною стрічкою, термоусадкою чи, можливо, наявним в комплекті спеціальним пристроєм.
  9. Дроти варто закріпити на стінках багажника, після чого можна закривати оббивкою.
  10. Наостанок робити контрольну перевірку, приєднуючи причіп, працездатність поворотних, ходових вогнів та стоп-сигналів.

Види розеток прицепа

Як уже відомо, використовуються розетки двох типів, що відповідно різниться кількістю контактів та необхідністю таких підключень.

Особливості 7-контактної розпіновки

Схема підключення 7-контактної розетки причепа

Це найбільш вживаний вид, оскільки досить легкий у підключенні. Використовується здебільшого у автомобілях вітчизняного виробництва та лише для необхідних підсвічувань.

  1. Лівий поворот.
  2. Живлення позитивним зарядом.
  3. Живлення негативним зарядом.
  4. Правий поворот.
  5. Правий габарит та підсвітка номерів.
  6. Гальмівні сигнали (стоп).
  7. Лівий габарит.

Функціонал 13-контактної розпіновки

Схема підключення 13-контактної розетки фаркопа

Такі розетки використовують здебільшого для американських машин, рідше для європейських. Все через те, що досить часто використовують замість звичайного причепа трейлери, такі собі будинки на колесах. Відповідно там і потрібно більше контактів, для габаритів, протитуманного освітлення, а ще подача електроенергії на пристрої всередині цього будинку.

  1. Лівий поворот та сигналізація аварійки.
  2. Протитуманне підсвічування.
  3. Живлення негативним зарядом.
  4. Правий поворот.
  5. Правий габарит та підсвічування номерів.
  6. Гальмівні сигнали (стоп).
  7. Лівий габарит.
  8. Підсвічування заднього ходу.
  9. Живлення позитивним зарядом (під час вимкнення запалювання).
  10. Живлення позитивним зарядом (під час ввімкнення запалювання).
  11. Негативне живлення заряду для 10 контакта на 35 А.
  12. Сигнальне підключення або запасний вільний контакт.
  13. Негативне живлення заряду для 9 контакта на 35 А.

Автор: Аліна Закордонець

Поширені запитання

  1. Обрати фаркоп відповідно до марки й моделі авто.
  2. Слідувати інструкції кріплення фаркопа.
  3. З'єднати контакти з розеткою для електричного підключення.
  4. Перевірити коректність роботи світлових сигналів.
  • Швидкознімний, що дозволяють не знімати всю конструкцію, а лише частину.
  • Під штатне кріплення, де не потрібно робити зайвих свердлінь чи надрізів у бампері.
Сподобався матеріал? Так (3) Ні (0)
Теги:
Відправити

Коментарі

Ім'я Поле Ім'я не може бути порожнім!
Коментар Поле Коментар не може бути порожнім!
Оцініть матеріал
Погано
Не дуже
Середньо
Добре
Відмінно
Поле Оцініть матеріал не може бути порожнім!

добротно описано

Саня Микулич • 06.11.2021