Власноруч можна сконструювати будь-що, але потрібно обирати відмінної якості комплектуючі та бути впевненим на 100%, що самостійно зробиш надійну вісь. В разі термінової необхідності купити вісь для легкового причепа можна на сайті нашого інтернет-магазину. Також ряд запчастин на вісь легкового причепа від провідних світових брендів ти знайдеш в каталозі товарів на Vnedorognik.
Відповідальність під час виготовлення осі
З рядом запитань, типу:
- Як зробити вісь для причепа своїми руками?
- Що необхідно для збору осі причепа власноруч?
- Які комплектуючі краще обрати для збору осі?
- Як робити вісь на легковий причіп своїми руками швидко?
Автомобілісти сподіваються зробити хорошу вісь та при цьому зекономити на роботі, оскільки не звертаються до спеціалістів чи не купують готову. Така впевненість часто призводить до зайвих витрат та більше того, навіть, непоправних наслідків.
Перш ніж приступати до збору осі на власному ентузіазмі, зауваж наскільки це відповідально. Зроби правильно усі пропорційні розрахунки відносно максимального навантаження на вісь, щоб під час експлуатації не виникало проблеми у швидкій поломці чи що гірше аварійної ситуації.
Що конкретно потрібно врахувати перед розробкою осі для легкового причепа?
- Вага причепа, щоб вона не перевищувала допустистимі норми навантаження на вісь.
- На яку вантажепідйомність буде здатна створена вісь, оскільки вона не повинна відповідати лише власній вазі причепа.
- Враховувати максимальну вантажепідйомність вісі, адже будь-яке перенавантаження може бути критично недоречним.
- Міцність металу основної конструкції, щоб не було крихкого сплаву. Це може призвести до поломки, тим паче на дорожніх нерівностях.
Несамохідність легкового причепа збільшує ризики на дорозі, оскільки водій не керує напряму причіпним пристроєм і не може контролювати та перешкодити виникненню аварійних ускладнень. Це в свою чергу збільшує ретельність у підборі та конструюванні виробу.
Що необхідно для початку виготовлення осі для прицепа?
Після виваження усієї відповідальності та ризиків, збору усіх розрахунків можна приступати до подальших дій. Вісь на легковий причіп може конструюватися двох типів:
- торсіонна;
- ресорна.
Торсіонна вісь може бути гальмівною та без гальмівною, проте має значно більший попит серед автомобілістів. Її легкість у використанні та обслуговуванні в комплекті з довговічним періодом експлуатації підкорюють користувачів. Невелика вага та міцність, що дозволяє не перевантажувати власну вагу причепа та при можливості не встановлювати амортизатори.
Ресорна вісь також може бути, як гальмівна так і безгальмівна. Хоч вона достатньо стійка та надійна конструктивно, проте попиту на неї дещо менше. Її вага більша і до неї часто в комплект встановлюють амортизатори, але вона не потребує особливостей догляду і досить міцна й ремонтнопридатна. Ресорну вісь складно виготовити в домашніх умовах власноруч, все тому, що потрібно правильно зігнути надміцні пластини металу і під час з'єднання їх знерухомити (варіант зварбвання тут не підійде, бо він не дасть потрібного результату, в разі виходу з ладу одного листа змінювати прийдеться усю ресору).
Запчастини необхідні для створення осі
Деталі для збору конструкції якнайкраще повинні відповідати функціоналу, стандартам та якості причепа і подальшої експлуатації. Спершу придбай:
- ступиці (вигідніше придбати готові для більшої надійності під час їзди) - є двох типів: бокова (міцніша, краща в експлуатації), ромашка (зі значно меншим експлуатаційним періодом);
- пружини;
- амортизатори (для кращого погашення жорсткості дороги);
- основу осі, балку (трубу круглого чи квадратного перерізу - основа з квадратним перерізом міцніша у користуванні).
Що ще стосується ступиць (маточин), оскільки це важливий елемент осі, бо завдяки ньому кріпиться до колеса, власне, сама вісь та в подальшому гальма. Маточину встановлюють, або виготовляють у двох варіантах:
- зварювання;
- скручування за допомогою болтів.
Перший варіант надійніший хоча й не є ремонтно придатним, але легший і зручніший у виготовленні власними руками. Другий варіант потребує часу та ретельності у конструюванні та на додачу можна розібрати при необхідності,щоб замінити пошкоджений елемент.
Збираємо вісь на легковий причіп
Після виконання усіх розрахунків та придбання відповідних комплектуючих приступай до збору осі для причіпного пристрою за інструкцією.
- Розпочинай зі з'єднання балки та маточини таким чином, щоб маточина на кілька міліметрів входила в всередину балки. Такий метод кріплення дозволяє забезпечити надійність з'єднання.
- Далі закріплюй маточини з обох кінців балки. Приєднати їх можна за допомогою болтів або методом зварювання. Пам'ятай, що зарювати потрібно одразу правильно, бо інакше демонтувати таке з'єднання буде набагато складніше.
- Важливо максимально точно встановити вісь відповідно зробленим замірам.
- Монтувати вісь на причіпний пристрій варто на відстані 40% від заднього барта стосовно всієї довжини буксирувального пристрою.
- Перед монтуванням переверни причіп для правильного проведення замірів та кращого встановлення запчастини.
- Перш ніж остаточно закріпити деталь, перевір повторно всі заміри та відстані, повну готовність самої осі та наявність під руками потрібних інструментів.
- Усі розмічені точки кріплення на причепі познач маркером або крейдою, попередньо варто очистити раму причепа від різних забруднень.
- З'єднувати вісь з рамою причіпного пристрою проводиш за допомогою точкового зварювання, яке наносиш на всі контактуючі, розмічені та позначені маркером точки.
Усе, вісь на причепі виготовлена власними руками готова до перевірки у роботі. В разі виникнення складнощів у створені деталі, тоді можеш знайти готову конструкцію на сторінках нашого магазину.
Складаючи вісь може виникнути потреба у додаванні гальмівного пристрою, який теж можна або придбати, або зробити власноруч, про що ми теж детально розповідаємо у блозі сайту - як зробити гальма на причіп.