Окрім броньованої техніки радянського виробництва, велику популярність у багатьох сучасних конфліктах мають і іноземні броньовики. Деякі з них успішно допомагають перемагати у конфліктах по всій земній кулі. Давайте розглянемо найбільш популярні та актуальні броньовані транспортні засоби та дізнаємося чим вони виділяються.
Перелік:
- Bushmaster
- Kirpi
- Husky TSV
- Iveco LMV
- Mastiff
- Wolfhound
- HMMWV
- International MaxxPro
- AMZ Dzik
- MLS Shield
- Pinzgauer Vector PPV
- Mowag Duro III
Bushmaster
Bushmaster є першою броньованою машиною, що була спроектована і повністю виготовлена в Австралії з часів танка Sentinel під час Другої світової війни. Ця повнопривідна "піхотна мобільна машина", виготовлена компанією Oshkosh Truck та розроблена для перевезення військ на полі бою. Він має легку броню з високоміцної сталі длязабезпечення захисту від куль калібру 5,56 та 7,62 мм, а також захищений від СВП (саморобних вибухових пристроїв) центральний відсік і шасі. На даху присутні 5 люків та турель для розміщення кулеметів калібру 7,62 мм або 12,7 мм.
Підвіска незалежна, з пружинними ресорами, кермо обладнане гідропідсилювачем, і також присутня центральна система регулювання тиску у колесах. Автомобіль обладнаний потужною лебідкою та кондиціонером.
Країна походження: | Австралія |
Вступив в експлуатацію: | 2004 |
Екіпаж: | 2 |
Особовий склад: | 7-10 |
Габарити: | Довжина 6,6 м |
Ширина 2.5 м | |
Висота 2,65 м | |
Вага: | 14 т |
Озброєння: | Кулемети 1 х 5,56 мм або 7,62 мм |
Боєкомплект: | 1 000 пострілів |
Силовий агрегат: | Caterpillar 3126 ATAAC дизель |
Потужність двигуна: | 300 к.с. |
Максимальна швидкість: | 120 км/год |
Запас ходу: | 1000 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил |
Бічний ухил 40% | |
Вертикальний крок 0,44 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Брід 1,2 м |
Kirpi
Kirpi («Їжак») - турецький протимінний броньований автомобіль класу MRAP. Розроблений турецькою компанією BMC на замовлення командування сухопутних військ Туреччини.
Він базується на автомобільних компонентах військової вантажівки BMC 235-16P. Його броньований корпус забезпечує захист від бронебійних снарядів калібру 7,62х51 мм та осколків артилерійських снарядів. Машина оснащена автоматичною системою пожежогасіння та V-подібним корпусом, який відводить осколки мін убік. Екіпаж та пасажири розміщуються на інтегрованих протимінних сидіннях, які поглинають ударну силу та тиск від вибуху міни. Kirpi витримує удари у 8 кг в тротиловому еквіваленті.
Країна походження: | Туреччина |
Вступив в експлуатацію: | 2014 |
Екіпаж: | 3 |
Особовий склад: | 10 |
Габарити: | Довжина 6 м |
Ширина 2.51 м | |
Висота 2,86 м | |
Вага: | 16 т |
Озброєння: | Основна гармата 1 х 7,62 або 12,7 мм |
Силовий агрегат: | Двигун Cummins ISL9E3 дизель |
Потужність двигуна: | 375 к.с. |
Максимальна швидкість: | 105 км/год |
Запас ходу: | 800 - 1 000 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - 60% |
Бічний ухил 30% -30 | |
Вертикальний підйом ~ 0,5 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Брід 1,2 м |
Husky TSV
Husky TSV - це високомобільна повнопривідна тактична машина підтримки, розроблена спеціально для британської армії для забехпечення захисту особового складу від легкого стрілецького озброєння та мін під час виконання завдань. У ньому можуть розміститися чотири особи, включаючи водія та командира.
Машина оснащена універсальним кулеметом калібру 12,7 мм та дистанційно керованою системою озброєння з дверима та скляними бійницями. Бронеавтомобіль має спеціальні колеса Hutchinson із системою фіксації борту та центральною системою підкачування шин Dana.
Країна походження: | Сполучені Штати Америки |
Вступив в експлуатацію: | 2009 |
Екіпаж: | 1 |
Особовий склад: | 5 |
Габарити: | Довжина 6.4 м |
Ширина 2.44 м | |
Висота 2,3 м | |
Вага: | 7.19 т |
Вантажопідйомність: | 2.42 т |
Силовий агрегат: | MaxxForce 6-літровий дизель |
Потужність двигуна: | 340 к.с. |
Максимальна швидкість: | 100 км/год |
Запас ходу: | 640 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил |
Бічний ухил 40% | |
Вертикальний крок 0,5 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Брід 1 м |
Iveco LMV
Iveco LMV - легко броньований багатоцільовий позашляховик, здатний захистити екіпаж від куль калібрів 5,56 і 7,62 мм, саморобних вибухових пристроїв та інженерних мін. А додаткові навісні модулі підвищують безпеку, забезпечуючи захист від великокаліберних кулеметів. Виготовлений в Італії в першу чергу для потреб італійської армії, але використовується у країнах по всьому світі. При масі в 7 тонн, максимальна швидкість таких позашляховиків досягає 130 км/год, що дозволяє швидко маневрувати на території бойових дій. На озброєння України ці машини були передані урядом Норвегії.
Країна походження: | Італія |
Вступив в експлуатацію: | 2006 |
Екіпаж: | 1 |
Особовий склад: | 4 |
Габарити: | Довжина 5.5 м |
Ширина 2.05 м | |
Висота 1,95 м | |
Вага: | 7 т |
Вантажопідйомність: | 2,3 т |
Силовий агрегат: | IVECO F1D дизель |
Потужність двигуна: | 190 к.с. |
Максимальна швидкість: | 130 км/год |
Запас ходу: | 500 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил |
Бічний ухил 40% | |
Вертикальний крок 0,5 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Форватер 0,85 м |
Mastiff
Mastiff - британська версія американської бронемашини Cougar, розробленої південноафриканською компанією Technical Solutions. Цей бронеавтомобіль може вміщувати до 8 чоловік особового складу +2 людей екіпажу та забезпечувати їх повноцінний захист від кулеметів калібру 7,62 мм, 12,7мм та 40 міліметрового гранатомету, а також СВП і мін. Британці суттєво модернізували базовий Cougar з досвіду, набутого під час конфліктів у Афганістані.
Країна походження: | Сполучені Штати Америки |
Вступив в експлуатацію: | 2002 |
Екіпаж: | 2 |
Особовий склад: | 8 |
Габарити: | Довжина 7 м |
Ширина 2.6 м | |
Висота 2,64 м | |
Вага: | 23,6 т |
Озброєння: | Кулемети 1 х 5,56 мм або 7,62 мм |
Силовий агрегат: | Caterpillar C7 дизель |
Потужність двигуна: | 330 к.с. |
Максимальна швидкість: | 105 км/год |
Запас ходу: | 670 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил |
Бічний ухил 30% -30 | |
Вертикальний крок 0,5 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Брід 1 м |
Wolfhound
Wolfhound - шестиколісний варіант Mastiff, який забезпечує військам підвищений захист під час виконання місій у районах підвищеної небезпеки.
Ця важка броньована вантажівка входить до групи тактичних машин підтримки (Tactical Support Vehicles, TSV). Вони використовуються для супроводу патрулів на передовій та перевезення необхідних бойових вантажів.
Wolfhound обладнаний кулеметом Browning M2 калібру 12,7-мм та штатним комплектом радіоелектронного обладнання.
Країна походження: | Сполучені Штати Америки |
Екіпаж: | 2 |
Особовий склад: | 4 |
Габарити: | Довжина 7.21 м |
Ширина 2.51 м | |
Висота 2,79 м | |
Вага: | 26.76 т |
Озброєння: | Кулемети 7,62 мм чи 12,7 мм, Гранатомет 40 мм |
Силовий агрегат: | Caterpillar C9 ACERT дизель |
Потужність двигуна: | 450 к.с. |
Максимальна швидкість: | 100 км/год |
Запас ходу: | 600 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил |
Бічний ухил 30% -30 | |
Вертикальний крок 0,6 м | |
Траншея 1 м | |
Брід 1 м |
HMMWV
Humvee або HMMWV (Високомобільний багатоцільовий колісний транспортний засіб) є найбільш широко використовуваним військовим легким транспортним засобом у світі. HMMWV був розроблений компанією AM General у 1980 році та розійшовся тиражем у більш ніж 160.000 екземплярів. Вміщує екіпаж до 4 людей та забезпечує їх захист від кулеметів калібру 7,62 мм. У різних модифікаціях, ступінь захисту сильно відрізняється. На озброєнні ЗСУ присутні як базові легкі Humvee, так і посилені версії.
На деяких моделях встановлюється лебідка та комплект для подолання глибоководних перешкод, що дозволяє долати водні перешкоди глибиною до 1,5 м.
Країна походження: | Сполучені Штати Америки |
Вступив в експлуатацію: | 1983 |
Екіпаж: | 1 |
Особовий склад: | 3 |
Габарити: | Довжина 4,7 м |
Ширина 2,12 м | |
Висота 1,75 м | |
Вага: | 2.34 т |
Вантажопідйомність: | до 1.25 т |
Силовий агрегат: | Detroit Diesel 6.2 дизель |
Потужність двигуна: | 130 к.с. |
Максимальна швидкість: | 105 - 112 км/год |
Запас ходу: | 500 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - 60% |
Бічний ухил 40% | |
Вертикальний крок 0,6 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Форватер 0,75 м |
International MaxxPro
MaxxPro - це протимінна броньована машина, розроблена компанією Navistar International у співпраці з ізраїльською компанією Plasan. Ці бронемашини можуть з часом замінити всі діючі HMMWV як стандартні машини армії США в Іраку та інших зонах бойових дій.
Базовий MaxxPro використовує капсулу для екіпажу та має V-подібний корпус (окрім моторного відсіку). Це рішення дозволяє відводити енергію удару від міни чи СВП в одну із сторін. Під час випробувань цей MRAP витримав підрив на фугасі вагою 7 кг. Броня MaxxPro забезпечує захист від вогню прямою наводкою та пострілів РПГ. Із озброєння, на цей броньовик можна встановити кулемети калібрів 7,62 мм або 12,7 мм.
Країна походження: | Сполучені Штати Америки |
Вступив в експлуатацію: | 2007 |
Екіпаж: | 2 |
Особовий склад: | 4-8 |
Габарити: | Довжина 6,7 м |
Ширина 2.51 м | |
Висота 2,92 м | |
Вага: | 18,65 т |
Силовий агрегат: | International MaxxForce D9.3I6 дизель |
Потужність двигуна: | 330 к.с. |
Максимальна швидкість: | 105 км/год |
Запас ходу: | 600 км |
Маневреність: | Градієнт 70% - бічний ухил |
Бічний ухил 30% -30 | |
Вертикальний крок ~ 0,6 м | |
Траншея 0,5 м | |
Брід 0,91 м |
AMZ Dzik
Dzik (з полського "Кабан") - багатоцільовий мобільний автомобіль піхоти польського виробництва. Призначений як для патрулювання, так і для наступальних дій, а також як бронетранспортер для використання миротворчими та поліцейськими силами. Вміщує до 15 осіб (2-3 екіпажу та до 13 особового складу) і забезпечує захист від зброї калібру 12,7 мм та 7,62 мм.
Країна походження: | Польща |
Вступив в експлуатацію: | 2004 |
Екіпаж: | 2-3 |
Особовий склад: | 13 |
Габарити: | Довжина 5,8 м |
Ширина 2.1 м | |
Висота 2,2 м | |
Вага: | 4,5 т |
Озброєння: | Кулемети 12,7-мм НСВ, 7,62-мм ПК |
Тип броні: | B6 class, B4 class (рухова частина) |
Силовий агрегат: | Iveco Aifo SOFIM 8140.43N |
Потужність двигуна: | 146 к.с. |
Максимальна швидкість: | 100 км/год |
Запас ходу: | 800 км |
MLS Shield
Shield - спеціальна версія патрульного броньованого автомобіля компанії "MLS Mobile Land Systems". Такий броньовик підійде як у якості командирської машини, так і для підрозділів сил швидкого реагування.
На відміну від своїх аналогів, SHIELD APC не використовує комерційного шасі, а має власне шасі Shield APC, на 100% розроблене виробником. MLS SHIELD здатен транспортувати до 10 осіб (8+2).
Країна походження: | ОАЕ/Італія, "Mobile Land Systems" |
Екіпаж: | 2 |
Особовий склад: | 8 |
Габарити: | Довжина 6,3 м |
Ширина 2.53 м | |
Висота 2,82 м | |
Вага: | 10,5 т |
Силовий агрегат: | Рядний 6-циліндровий турбодизельний Cummins |
Потужність двигуна: | 360 к.с. |
Максимальна швидкість: | 110 км/год |
Запас ходу: | 500 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил |
Бічний ухил 40% | |
Вертикальний крок 0,44 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Брід 1,5 м |
Pinzgauer Vector PPV
Vector PPV 6x6 являє собою це спеціально побудований броньований транспортний засіб, розроблений для транспортування особового складу в складних бойових умовах. Він використовує перевірене шасі Pinzgauer 718, але має новий броньований корпус з максимальним рівнем захисту для своєї вагової категорії. Машина має певний рівень балістичного захисту від куль, осколків артилерійських снарядів, а також захисту від вибухів. Vector вміщує 2+4 осіб екіпажу та здатен долати підйоми з градієнтом до 60%.
Країна походження: | Великобританія |
Вступив в експлуатацію: | 2007 |
Екіпаж: | 2 |
Особовий склад: | 4 |
Габарити: | Довжина 5.3 м |
Ширина 2.16 м | |
Висота 2,44 м | |
Вага: | 4.4 т |
Вантажопідйомність: | 1,6 т |
Силовий агрегат: | 3,0-літровий турбодизель VW |
Потужність двигуна: | 109 к.с. |
Максимальна швидкість: | 105 км/год |
Запас ходу: | 700 км |
Маневреність: | Градієнт 60% - ухил 60% |
Бічний ухил 30% -30 | |
Вертикальний крок ~ 0,4 м | |
Траншея ~ 0,5 м | |
Брід 0,7 м |
Mowag Duro III
Duro III - це високомобільна тактична транспортна машина швейцарського походження спеціально розроблена для військових потреб. Броньовик був розроблений для експлуатації в гірській місцевості та за своєю концепцією багато у чому схожий на австрійський "Пінцгауер". Проте DURO значно важчий і може нести більше корисного навантаження (до 4200 кг у версії 4х4 та до 6 300 кг у варіанті 6х6. Дані показники вантажопідйомності є унікальними для цього класу автомобілів.
Особливістю Duro III є модульність - на нього можна легко встановлювати змінні кузови та модифікації замість стандартного кузова.
Колісна формула: | 4x4 | 6x6 |
Країна походження: | Швейцарія | Швейцарія |
Екіпаж: | 2 | 2 |
Особовий склад: | 12 | 12 |
Габарити: | Довжина 5.5 м | Довжина 6.53 м |
Ширина 2.16 м | Ширина 2.16 м | |
Висота 2,65 м | Висота 2,65 м | |
Вага: | 4.8 т | 5.7 т |
Вантажопідйомність: | 4.2 т | 6.3 т |
Силовий агрегат: | Cummins ISBe 5.9 дизель | Cummins ISBe 5.9 дизель |
Потужність двигуна: | 250 к.с. | 250 к.с. |
Максимальна швидкість: | 100 км/год | 100 км/год |
Запас ходу: | 650 км | 600 км |
Маневреність: | Градієнт 80% - бічний ухил | Градієнт 80% - бічний ухил |
Бічний ухил 40% | Бічний ухил 40% | |
Вертикальний крок ~ 0,4 м |
Вертикальний крок ~ 0,5 м | |
Траншея ~ 0,5 м | Траншея ~ 0,6 м | |
Брід 0,8 м | Брід 0,8 м |