Головна Блог Статті Новини Види автомобілів: Як працює підвіска автомобіля?
Vnedorognik.ua logo

Види автомобілів: Як працює підвіска автомобіля?

Категорія:

Різні типи систем підвіски купити посилену підвіску в Україні ціна замовити

Ви коли-небудь замислювалися, чому ви можете комфортно проїжджати у своєму чотириколісному транспортному засобі великі відстані? Можливо, ви подумали про сидіння? Сидіння чотириколісного транспорту відіграють вагому роль, але меншу, ніж підвіска вашого автомобіля. А ось сукупність пружин і амортизаторів в автомобілі забезпечує плавність ходу і той самий комфорт для водія та пасажирів.

Зміст

Типи систем підвіски та принцип їх роботи

Підвіски відіграють вирішальну роль у підтримці рівноваги автомобіля на пересіченій місцевості. Під час руху на високій швидкості існує ймовірність того, що автомобіль може зіткнутися з раптовим ударом і перекинутися. Однак підвіски покликані захистити автомобілі в таких випадках. Крім того, вони забезпечують комфортну їзду для пасажирів, незалежно від типу дороги та включно з бездоріжжям.

Існують різні типи підвісок, які підходять для різних типів автомобілів. Сьогодні ми більш детально познайомимося з основними з них. Але для початку давайте розберемося з тим, як саме працює система підвіски автомобіля і дізнаємося функції, за які вона відповідає.

Як працює підвіска?

Як працює підвіска автомобіля?

Підвіска складається з пружин, які накопичують кінетичну енергію, що виникає в результаті тертя під час руху автомобіля на високій швидкості по вибоїстій дорозі. Ця енергія передається амортизаторам, які, своєю чергою, перетворюють її на теплову енергію. Рідина, присутня в амортизаторах, розсіює цю енергію, запобігаючи перегріванню. Поєднання пружин і амортизаторів забезпечує максимальний захист і комфорт для пасажирів.

Які функції підвіски?

Які функції підвіски?

Підвіска виконує такі функції:

  • Запобігання перекиданню автомобілів, що рухаються на екстремальних швидкостях.
  • Покращення характеристик автомобіля на вибоїстих дорогах і бездоріжжі.
  • Нейтралізує вплив сильних ударів, з якими автомобіль стикається під час руху.
  • Забезпечує комфортну поїздку для пасажирів, запобігаючи їхньому підстрибуванню в автомобілі.
  • Забезпечує баланс автомобіля при різких поворотах, щоб він не перекинувся.
  • Обмежує передчасний знос інших деталей автомобіля, знижуючи витрати на їх утримання та обслуговування.

З яких частин складається підвіска автомобіля?

З яких частин складається підвіска автомобіля?

Системи підвіски, незалежно від їхнього типу, мають деякі загальні деталі. До них належать:

  1. Пружини: Їхня основна функція полягає в накопиченні кінетичної енергії. Кількість запасеної енергії залежить здебільшого від їхнього матеріалу та довжини. Пружини бувають трьох типів: спіральні, пневматичні та листові.
  2. Амортизатори: Також відомі як демпфери, вони перетворять кінетичну енергію, накопичену в пружинах, у теплову енергію. Вони знаходяться між колесами і рамою автомобіля. Верхня частина амортизаторів прилягає до автомобіля, а нижня - до коліс.
  3. Стабілізатор поперечної стійкості: Це металевий брус, що з'єднує обидва боки підвіски та запобігає скочуванню автомобіля під час проходження повороту.

Які бувають типи підвіски автомобіля?

Типи систем підвіски в автомобілях бувають такими:

1. Ресорна підвіска

Ресорна підвіска

Листові ресори діють як амортизатори, витримуючи велику вагу. Вони виготовлені зі сталі і можуть прогинатися, коли вісь автомобіля чинить на них тиск. Крім того, вони можуть легко гасити нерівності, з якими стикається автомобіль на дорозі. Це, поряд з високою несучою здатністю, робить їх ідеально придатними для використання в комерційних автомобілях.

2. Торсіонна підвіска

Торсіонна підвіска

Що можна сказати про торсіонну підвіску? Це просто та надійно: балка, що з'єднує обидва колеса, яка злегка скручується під тиском, щоб забезпечити певну незалежність руху кожного колеса. Торсіонні балки відносно дешеві і прості у виготовленні.

Однак під дією відцентрової сили (з боку в бік) торсіонна балка залишається жорсткою, щоб протистояти крену кузова, що дозволяє вам впевнено проходити повороти.

Торсіонні балки відносно дешеві і прості у виробництві, монтажі та обслуговуванні, але вони не дають інженеру навіть близько такої свободи у виборі балансу між комфортом, маневреністю і стабільністю, як незалежні системи. Окрім того, такий тип підвіски може пропускати в салон більше шуму, вібрації і різких звуків, тому найчастіше підвіски торсіонні використовують в бюджетних автомобілях, позашляховиках та причепах.

3. Підвіска з поздовжніми важелями

Підвіска з поздовжніми важелями

Один кінець підвіски цього типу кріпиться до амортизатора і задньої осі, а інший кінець з'єднується з шасі автомобіля. Вони абсолютно не підходять для важких транспортних засобів і ідеальні для мотоциклів або квадроциклів.

4. Залежна підвіска

Залежна підвіска

Мається жорстка вісь, що з'єднує ліве і праве колеса. Вона застосовується у важких автомобілях, таких як позашляховики і вантажівки. Крім того, її часто використовували в старих автомобілях усіх типів, зважаючи на її простоту і надійність.

5. Незалежна підвіска

Незалежна підвіска

У цьому типі ліве і праве колеса не з'єднані і можуть рухатися незалежно одне від одного. Хоча їхня конструкція складна, вони забезпечують більш високий амортизаційний ефект. Розташування пружин і амортизаторів істотно різниться в різних типах незалежних підвісок, але є і загальні рішення, за якими їх об'єднують.

6. Двоважільна підвіска

Двоважільна підвіска

Він названий так через свої "А"-подібні важелі, схожі на дужки (зустрічаються тільки в незалежній підвісці). Вони підтримують стійкість автомобіля і забезпечують пасажирам комфортну їзду завдяки більшій керованості навіть на екстремальних швидкостях. Модернізована версія цього типу підвіски використовується здебільшого у спортивних автомобілях та автомобілях класу люкс.

7. Підвіска типу Макферсон

Підвіска типу Макферсон

Це недорогі і широко використовувані типи підвісок в автомобілях. Основна причина їхнього широкого застосування полягає в тому, що вони прості за конструкцією, легко керовані та забезпечують хороший рівень комфорту для пасажирів. Цей тип може бути легко модифікований відповідно до потреб того чи іншого типу автомобіля.

8. Пневматична підвіска

Пневматична підвіска

У цьому типі підвіски замість звичайних стійок амортизаторів використовуються пневматичні подушки (демпфери сильфонного типу), що стискають повітря. Вони легко витримують автомобілі великої маси і можуть забезпечити змінний кліренс (дорожній просвіт). Вони можуть переносити екстремальні навантаження і забезпечувати комфортну їзду для своїх пасажирів і відмінно підходять для автомобілів класу люкс або великих вантажівок.

9. Багатоважільна підвіска

Багатоважільна підвіска

Основною причиною популярності цієї підвіски є її якісне зчеплення, що робить її кращим вибором для автомобілів, які подорожують бездоріжжям. Вони здатні компенсувати практично всі удари, з якими стикаються під час руху. Крім того, вони допомагають автомобілю проходити повороти, збільшуючи його зчеплення. Як правило, їх встановлюють на автомобілі преміум-класу, оскільки обслуговування цього типу підвіски обходиться недешево.

Тепер, коли ви знаєте різні типи підвісок та їхнє призначення, ви повинні підтримувати їх у належному стані. Як тільки-но ви помітите ознаки їхнього зносу, негайно відправляйте автомобіль на сервісне обслуговування. Якщо ви вчасно помітите це, то зможете звести до мінімуму ймовірність аварії та великих витрат на ремонт.

Підписуйтесь на наші соц мережі


tiktok

Автор: Максим Перепелиця

Сподобався матеріал? Так (11) Ні (1)
Рейтинг:
Відправити

Коментарі

Ім'я Поле Ім'я не може бути порожнім!
Коментар Поле Коментар не може бути порожнім!
Оцініть матеріал
Погано
Не дуже
Середньо
Добре
Відмінно
Поле Оцініть матеріал не може бути порожнім!

Прикольно, просто і наглядно

Олег • 18.02.2023

Дуже цікава та інформативна стаття, багато чого для себе взнав!

Vitaly • 17.02.2023

Дякую, дуже зміствно

Макс • 17.02.2023

Інформативна стаття! Але не знайшов тут торсіонно підваски..,

Вячеслав • 17.02.2023