Навігація:
- ВАРТА
- НОВАТОР
- КОЗАК 2
- КОЗАК 2М
- КОЗАК 5
- Барс 8
- КрАЗ Кугуар
- КрАЗ Спартан
- КрАЗ Халк
- КрАЗ Шрек
- КрАЗ Fiona
- КрАЗ Ураган
ВАРТА
Цей спеціалізований броньований транспортний засіб, розроблений відповідно до вимог силових відомств України та спец. підрозділів для участі у військових, антитерористичних та спеціальних операціях.
ВАРТА має класичне компонування - двигун спереду, управління в середній частині, а десант у кормовій.
Корпус зварений, із шведських сталевих броньових листів ARMOX 560, що забезпечують захист від бронебійних куль 7,62 × 39 мм. Дно має V-подібну форму, яка покликана підвищити протимінну стійкість і забезпечити захист від заряду з потужністю до 6 кг у тротиловому еквіваленті. Вантажопідйомність становить 2000 кг.
Куленепробивне лобове скло виконане з двох склоблоків. З боків розташовані 4 двері, де перша лінія використовується для водія та командира, а друга для доступу в десантне відділення. Кожні двері обладнані амбразурами з заслонками для ведення вогню. А ще 6 перебувають у верхній частині бортів десантного відділу. У кормі також передбачені 5-ті двері для десанту, на якій розташоване кріплення запаски. Завдяки продуманій конструкції бронекорпуса, даний транспортний засіб може бути доукомплектований вежею чи боєвим модулем, масою до 550 кг.
В якості силового агрегату використовується 6-ти циліндровий турбодизель на 380 к.с., здатний видавати до 1250 Нм крутного моменту в парі з 9-ти ступінчастою механічною коробкою передач.
ВАРТА оснащена системою центральної підкачки коліс і гумою з пулестійкими вставками RunFlat від німецького виробника Continental. У якості сидінь використовуються протимінні сидіння, сертифіковані за стандартом НАТО AEP-55.
З додаткового обладнання, броньовик обладнаний проблисковими маячками, прожектором, радіостанцією і лебідкою з 25-метровим синтетичним тросом, здатної видавати тягове зусилля до 9000 кг.
У 2015-2016 роках він успішно пройшов випробування Міністерства оборони, Нац. гвардії та прикордонної служби України.
ВАРТА може бути модифікована як:
- транспорт для перевезення особового складу;
- командно-штабна машина;
- санітарний транспортний засіб;
- самохідна мінометна установка.
НОВАТОР
Новатор був представлений у 2017 році і є легкою бронемашиною, розробленою на основі Ford F550 - найпопулярнішого шасі для спеціалізованих транспортних засобів цього класу. Крім цього, компанія "Українська бронетехніка" його модифікувала, а саме посилила "проблемні" місця, замінила ресорну підвіску на пружинну та встановила інший стабілізатор курсової стійкості.
Силовий агрегат також від Ford. Це 6,7-літровий V-подібний турбодизель на 330 к.с. що працює в парі з 6-ти ступінчастою АКПП. Завдяки цьому, 8.8-тонний бронеавтомобіль до першої сотні розганяється за 10,5 секунд, а максимальна швидкість складає 150 км/ч.
Вантажопідйомність становить до 1845 кг, при цьому він може перевозити до 5 пасажирів. Цей транспорт розрахований на подолання бродів до 75 см та підйоми до 60%.
Крім цього, Новатор оснащується тепловізором і здатний пересуватися у повній темряві, а також потужна лебідка з тяговим зусиллям до 9000 кг. Також, в базовій комплектації він оснащується системою пожежогасіння моторного і десантного відсіку, автономною системою кондиціювання, навігацією та гумою від Continental з пулестойкими вставками Run-flat.
КОЗАК 2
Це ще один представник бронетехніки MRAP-класу (Mine Resistant and Ambush Protected), які покликані виконувати допоміжні завдання у місці проведення військових дій. Розроблений КОЗАК 2 в 2014-2015 році підприємством НВО «Практика». У 2015 році пройшов державні випробування і 27 червня 2016 був прийнятий на озброєння Національною гвардією, а пізніше й Державною прикордонною службою.
В сучасних бойових діях де важлива мобільність та захист, ці машини мають ключове значення. При їх розробці багато уваги приділяють протимінному захисту, а це значить що КОЗАК 2 може використовуватися в «асиметричних конфліктах» ( «партизанській війні»). А завдяки наближеному до цивільного виду, дану бронетехніку можна використовувати в поліцейських або миротворчих операціях. Корпус має захист 5 класу (ПСЗА-5), реалізований за допомогою легованої броньованої сталі «Miilux Oy», імпортованої з Фінляндії.
Побудований КОЗАК 2 на базі Iveco Eurocargo з турбованим дизельним двигуном на 5,9 л, потужністю в 280 к.с. і 950 Нм крутного моменту. У парі з ним встановлена 6-ступінчаста механічна коробка ZF, система повного приводу і 2-ступінчаста роздавальна коробка. Повна маса при цьому становить 15 тонн. Він розрахований на екіпаж з 3-10 персон. Висота максимально подоланого броду становить 1,4 м.
У якості озброєння є можливість вибору між:
- 7,62 / 12,7-мм кулемет;
- 30/40 мм автоматичний гранатомет;
- дистанційно керовані бойові модулі.
Крім цього, KOZAK 2 оснащується додатковим спец. обладнанням.
Зв'язок реалізований за допомогою військової радіостанції з широким вибором захищених каналів зв'язку, а координування здійснюється через супутникову систему навігації, що працює з GPS і ГЛОНАСС. Для спостереження передбачена фронтальна камера нічного бачення і задня камера з можливістю трансляції картинки як в нічний час, так і вдень. Також присутній дистанційний прожектор з горизонтальним кутом огляду 360 ° і вертикальним 90 °.
У транспорті є система димових гранатометів, що встановлюється на даху або бойовому модулі.
А для здійснення протипожежного захисту передбачена система пожежогасіння моторного відсіку і екіпажу, що активується як у ручному режимі, так і автоматично (при підвищенні температури).
КОЗАК 2М
КОЗАК 2М є продовженням виробничої лінійки від НПО «Практика». Цей броньований транспортний засіб має несучий кузов і незалежну підвіску що відрізняє його від інших автомобілів компанії. Для пересування цієї машини, масою в 14 тонн, використовується 5,9 літровий турбодизель IVECO на 280 к.с. і 950 Нм. Завдяки йому, а також системі повного приводу, КОЗАК 2М здатний розганятися до 110 км/ч. Кліренс становить 500 мм, а вертикальний хід підвіски 260 мм.
У якості озброєння може використовуватися 12,7-мм кулемет НСВ в захищеній турелі, що забезпечує прицільну стрілбу по наземним цілям на відстані до 2 км. Екіпаж бронемашини може складатися з водія, командира, а також 6-ти бійців у десантному відділенні.
КОЗАК 2М успішно пройшов державні випробування в періоді з жовтня 2018 по грудень 2019 року, під час яких перевірялися ходові, експлуатаційні характеристики, а також проводилися обстріли та підриви і був прийнятий на озброєння ЗСУ.
На заводі було передбачено 2 модифікації, основною відмінністю яких є п'ятидверне в 2М1 і трьохдверне компонування в 2М2.
КОЗАК 5
Броньований автомобіль КОЗАК 5 побудований на основі Ford F-550 з посиленою підвіскою і модифікацією системи повного приводу. Він володіє балістичним захистом по ГОСТ 3975 ПЗСА-5, а значить може використовуватися для перевезення екіпажу до 8 осіб і виконання бойових завдань. Повна маса становить 10 тонн.
Силова установка використовується від Ford, а саме дизельний двигун Power Stroke на 6,7 л., Потужністю в 440 к.с. і 1254 Нм крутного моменту. У парі з ним встановлена АКПП TorqShift від того ж виробника на 6 швидкостей. Завдяки цьому, максимальна швидкість КОЗАК 5 досягає 150-ти км/год. Дорожній просвіт становить 300 мм, а максимальний кут в'їзду 60% і бічний ухил - 30%.
Броньовик може долати броди до 0,8 м глибиною. Крім цього, в ньому передбачені:
- високоточний навігаційнеий пристрій;
- автоматична система пожежогасіння;
- дистанційне керування пошуковим світлом;
- замки дверних болтів;
- потужна електрична лебідка;
- кліматична система.
При необхідності, КОЗАК 5 може доукомплектовуватись спецсигналами чи сиреною. Зараз він активно використовується поліцією, але для ЗСУ він не пропонується так як не відповідає вимогам, на відміну від КОЗАК 2 та 2М. Зараз компанія веде розробку нової, 7-ої моделі, побудованої на тій же базі FORD, але з комплектом підсилень по стандартизації НАТО для підвищення вантажопідйомності та можливостей транспортного засобу. КОЗАК 7 повинен стати універсальною платформою для побудови легкої військової техніки.
Барс 8
«Барс 8» - це розробка компанії «Богдан Моторс» для української армії. Перший прототип був представлений у 2015 році, а вдосконалена модифікація на виставці «Зброя та безпека-2015». Він призначений для транспортування особового складу, вантажів і спорядження в умовах ведення бойових дій. Також він може використовуватися для виконання тактичних завдань, розвідки, патрулювання або ведення бою в міських умовах.
Даний бронеавтомобіль побудований на базі пікапа Dodge Ram з посиленнями для роботи з більшою масою. Він здатний забезпечити захист відповідно до стандарту STANAG 4569 (2 рівня). Вміщує 2 людини екіпажу та до 8 піхотинців в десантному відділенні. Для руху використовується дизельний двигун «Cummins» на 6,7 літрів, що видає 385 к.с. і 1173 Нм крутного моменту. У парі з ним доступний вибір з 6-ти східчастих МКПП або АКПП.
Швидкість «Барса» при масі в 8 тонн може досягати 110 км/год. Максимальний подолаємий брід - 76 см, кліренс - 280 мм, кут підйому - 60%, бічні ухили - до 40%. З озброєння можуть встановлюватися бойові модулі на дах або всередину десантного відділення, включаючи 120 мм мобільний мінометний комплекс (Модифікація "Барс-8ММК"). У 2019 «Барс 8» успішно завершив випробування і був прийнятий на озброєння ЗСУ.
КрАЗ «Кугуар»
КрАЗ «Кугуар» є ще одним бронеавтомобілем APC (Armored Personal Carrier) класу і підходить для ведення розвідки бою в міських умовах. Він є ліцензійною копією бронеавтомобіля компанії «Streit Group», що випускається на заводі «АвтоКрАЗ» для потреб ВСО та Нац. Гвардії України.
Транспорт створений на основі Toyota Land Cruiser 79 і може вміщати водія, капітана, штурмана та до 6-ти десантників. Бронювання «Cougar» відповідає стандарту CEN Level BR6 (захист від 7,62 × 51 мм патрона NATO з дистанції 10 м). Днище ж здатне витримати вибух двох гранат DM51. Посадка/висадка екіпажу здійснюється через бічні двері, а десанту через кормові.
В якості силової установки може виступати 6-ти циліндровий рядний турбодизель на 4 літри, що видає в парі з шестиступінчастою МКПП 240 к.с. або бензиновий 4-літровий бензиновий «1FZ-FE» з 5-ти ступінчастою МКПП на 218 к.с.
З озброєння передбачена можливість встановлення бойових модулів на дах і всередину десантного відділення з 7,62-мм або 12,7-мм кулеметами або 40-мм автоматичним гранатометом. Крім цього, можна встановити баштове озброєння.
Бронеавтомобіль «Кугуар» забезпечується системами кондиціонування та підігріву підлоги. Встановлені поліпшені передні фари, бічна фара-шукач, а також потужна автомобільна електрична лебідка. Виробник також пропонує список додаткового обладнання, доступного для дооснащення транспортного засобу з заводу.
КрАЗ «Спартан»
КрАЗ «Спартан» є багатофункціональним бронеавтомобілем, що належать до класу LAV (Light Armored Vehicle). Це машина для патрулювання та перевезення особового складу, яка ідеально підходить для миротворчих операцій чи поліції. Клас бронювання заявлений CEN Level BR6. Спартан успішно захистить екіпаж від обстрілу з АК кулями 5,45 і 7,62 мм або підриву до 6 кг (в тротиловому еквіваленті). Він може перевозити до 12 осіб (3 + 9). Для захисту передбачена поворотна вежа з бронесклом, що може оснащуватися кулеметами на 7,62-мм або 12,7-мм, або ж автоматичним гранатометом на 40-мм. Крім цього, є можливість установки бойового модуля з ПТУР.
Повна маса становить 8,8 тонн, але Spartan при цьому здатний розвивати до 110 км/год. Ця швидкість досягається за рахунок турбодізельного V8 на 6,7 л. від компанії Ford, здатного видавати 400 к.с. та 1085 Нм моменту. У парі з ним працює шестиступінчаста АКПП з можливістю ручного управління. Повний привід має можливість відключення для економії палива.
КрАЗ «Халк»
Багатоцільова бронемашина "Халк" обладнана V-образним днищем на базі КрАЗ-5233ВЕ та вперше представлена у 2016 році. Вона має безкапотну компоновку з переднім розташуванням двигуна та управління. Екіпаж складається з двох осіб, а у вантажному відділенні є можливість розмістити до 10-ти піхотинців.
Бронювання виконано за допомогою зварених броньових листів і багатошарових куленепробивних вікон, та відповідає стандарту STANAG 4569 (рівень 2). У верхній частині передбачено 8 амбразур (по 4 на кожній із сторін) для ведення вогню зі стрілецької зброї. У кормі розташовані двері для посадки та висадки десанту. HULK обладнаний двома паливними баками, загальним обсягом 330 літрів, які забезпечують дальність ходу в 1000 км (більше ніж у конкурентних рішень). Встановлено дизельний двигун, потужністю від 300 к.с. і МКПП на 9 передач. Максимальна швидкість при цьому становить 80 км/год.
КрАЗ «Шрек»
Компанія «АвтоКрАЗ» також розробляє широкий ряд транспорту для військового сектора. Одним з представників їх лінійки є КрАЗ Шрек - багатоцільовий броньовик підвищеної прохідності класу MPV (Mine Protected Vehicle). Його основне призначення полягає у виконанні завдань з транспортування вантажів, особового складу чи обладнання.
Шрек побудований на базі КрАЗ 5233НЕ і має захист STANAG 4569 Level 2. Цей транспортний засіб обладнаний системою повного приводу та здатний розвивати максимальну швидкість в 105 км/год при спорядженій масі в 17,5 тонн. Це досягається завдяки дизельному турбодвигуну, потужністю від 300 до 400 к.с. Може перевозити 2 + 10 пасажирів.
КрАЗ «Фиона»
Це модифікована версія "Шрек", виконана на основі КрАЗ 6322. Багатоцільовий броньований автомобіль "Фіона" відноситься до того ж класу MPV і призначений для оперативного транспортування вантажів, обладнання та особового складу до місця проведення спецоперацій. Колісна формула тут не 4х4, а вже 6х6. Двигун і рівень захисту такий же як у моделі вище.
КрАЗ «Ураган»
КрАЗ «Ураган» - це багатоцільовий модульний колісний броньований автомобіль що відноситься до класу MRAP (Mine Resistant Ambush Protected). Він створений в «АвтоКрАЗ» разом з канадсько-еміратської компанією «Streit Group». У 2015 році він був вперше представлений на виставці озброєнь «IDEX--2015» в ОАЕ. Ця розробка знаходиться не тільки на рівні з аналогічними транспортними засобами від інших країн, а й перевершує більшість з них. «Hurricane» ліпший за російський КАМАЗ «Тайфун» і знаходиться на рівні по характеристикам з лідером ринку в своєму класі - кращого на сьогодні «Oshkosh» від США.
«Ураган» побудований на базі КрАЗ-7634НЕ з колісною базою 8×8, де були посилені вразливі елементи для роботи зі збільшеною масою. Корпус відповідає стандарту НАТО на рівні 4 STANAG 4569, а значить здатний витримувати обстріл бронебійними кулями калібру 14,5 мм на відстані до 200 м. Компонування безкапотне, двигун при цьому розташовується за кабіною. Повна маса становить 24 тонни, а вантажопідйомність при цьому 5000 кг.
Днище має V-подібну форму для зменшення і перенаправлення вибухових хвиль і відповідає рівню 4а, 4б STANAG 4569 (здатне витримувати підрив на фугасі з потужністю, еквівалентною 10 кг тротилового заряду).
Для десантного відділення на 14 солдатів передбачені підвісні сидіння з демпфуванням ударних навантажень і амбразури у вікнах, а також кормові двері для ведення вогню.
В якості силового агрегату використаний турбодизель «Cummins ISME 385» на 380 к.с., що працює в парі з 6-ти ступінчастою АКПП «Allison 400». Підвіска у «Hurricane» залежна, ресорна, що добре для військового транспорту, так як вона надійна і невибаглива. Компанія планує зробити кілька модифікацій на базі цього транспорту для установки озброєнь, а саме РСЗВ «Ураган», ППО або ракетних комплексів.