Все більше набирає обертів оффроуд напрямок серед українців. Але який транспорт для цього вибрати? Квадроцикл, позашляховик, або може щось більш специфічне? Що може проїхати по будь-яким перешкодам, піднятися на найвищий уступ і навіть подолати річку?
Відповіддю на всі ці питання стане всюдихід. Vnedorognik підібрав найцікавіші українські машини, створені для подолання найскладніших обставин.
Навігація:
SHERP
Це один з найбільш успішних і проривних продуктів у виробництві транспортних засобів підвищеної прохідності. SHERP створений в 2012 році українцем Володимиром Школярем і росіянином Сергієм Самохваловим, але розробка проводилася ще до створення компанії. З моменту першого показу, Шерп почав набирати популярність у колах оффроадерів. Але вірусним він став після тесту на Top Gear у 2016 році. Після цього замовлення посипалися на кілька років вперед.
Його конструкція дозволяє проходити практично де завгодно, все завдяки безкамерним колесам з наднизьким тиском (висотою в 1,6 м), компактній базі (висота - 2,4 м, довжина -3,5 м, ширина - 2,5 м), високому запасі плавучості (за рахунок коліс і герметичного кузова) і низькою вагою - від 1,4 тонн (в залежності від комплектації). При замовленні ви можете вибирати з широкого асортименту опцій, таких як кількість місць, оптики, лебідок, автономних опалювачів і т.д.
Зараз Шерпи використовуються при ліквідаціях наслідків стихійних лих, місіях ООН і спец. службами по всьому світу.
THOR
Ця українська компанія знаходиться у місті Дніпро і спеціалізується на проектуванні та виробництві позашляхової техніки для любителів активного відпочинку. Основою Тора є дволітровий турбодизель від GM, потужністю в 200 к.с. і 350 Нм крутного моменту з маховика.
Характеристики:
- споряджена маса - 2000 кг;
- габарити (висота - 2,5 м, ширина - 2,5 м, довжина - 3,6 м);
- кліренс - 58 см;
- максимальна швидкість - 68 км / год;
- швидкість руху на плаву - 7 км / год;
- кількість місць - від 2 до 8;
- вантажопідйомність - до 1000 кг.
Всі деталі, крім японського двигуна, виготовляються в Україні. Але виробництво цієї моделі було зупинено, а розробки, застосовані до цього всюдихода, були використані в наступному представнику нашого списку.
NOMAD
Ще один український всюдихід − Nomad або «Кочівник» у перекладі. Саме він став продовженням THOR-а і увібрав в себе його напрацювання.
Він комплектується турбодизелем Cummins на 2,8 літра, потужністю в 129 к.с. і в 310 Нм обертів з маховика. На колеса ж «потрапляє» до 10000 моменту, завдяки системі редукторів. Довжина становить 3,6 м, ширина - 2,5 м, а висота - 2,5 м. Максимальний кліренс становить 58 см. По суші він здатний досягати 50 км/год, а на плаву до 7-ми км/ч. Споряджена маса - 2200 кг. А для гарного огляду на бездоріжжі в NOMAD встановлюється відмінна оптика від британської компанії LAZER, придбати та встановити яку ви можете на Vnedorognik.
Всюдихід Номад здатний відбуксирувати техніку, набагато важчих за його вагу. Він легко впорався зі зчепленими разом БТР-3 і «Дозор-Б», загальна маса яких становить понад 20 тонн. Також, він зміг перетягнути навіть 40-тонний Boeing-737, замінивши аеродромний тягач.
Nomad вже вийшов у серію і активно виготовляється. Для кожного замовника доступний широкий асортимент аксесуарів і опцій, таких як оптика чи лебідки, доступних для установки.
ATLAS
Це ще один транспортний засіб, схожий на вигляд з попередніми, але кардинально розрізнений з ними по поведінці. Розробники з Дніпра оснастили його кермом, що відразу ж виділяє його від решти «шерпообразной» техніки. ATLAS може повертати як передніми так і задніми колесами, дозволяючи рухатися і по діагоналі, і виконувати різкі повороти та розвороти. До слова, борт-поворотні всюдиходи значно менш комфортні в цьому плані.
Характеристики:
- маса - 2200 кг;
- місця - до 11;
- вантажопідйомність - 1500 кг;
- швидкість руху - суша (до 60 км / ч), вода (до 7 км / год).
Оснащується транспорт вкрай надійним 1,5-літровим турбодизельним двигуном К9К від альянсу Рено-Ніссан на 90 к.с і 220 Нм в парі з механікою від того ж виробника. Завдяки цьому, ATLAS не вимагає частого обслуговування. Міжсервісний інтервал становить 200 мотогодин. Нещодавно розробники повідомили що прототип пройшов 5000 км в режимі максимальних навантажень без поломок. У Дніпрі зараз у всю йде виробництво серійних моделей.
STORM
Почали розробляти перші прототипи в Києві два роки тому, але довести до кінця STORM вийшло в ОАЕ, де українці знайшли інвестиції для реалізації проекту. І в лютому 2021 року він був вперше представлений на виставці IDEX-2021.
Це універсальний броньований автомобіль-амфібія на 6 місць, вагою в 8 тонн і електродвигуном на 2500 к.с. На суші він здатний розвивати до 140 км/год, а в воді до 30 км/ч. Без зупинок він здатний рухатися до 36 годин, а щоб зарядити електричний акумулятор в дорозі використовується дизельний генератор.
Бронеавтомобіль укомплектований гумовими гусеницями з можливістю модульної заміни пошкоджених деталей. Крім цього, команда планує встановлювати обладнання для можливості занурення під воду або бойові модулі «Сармат».
TORSUS PRAETORIAN
Цей всюдихід цілком можна назвати дорожнім, так як він більше схожий на автобус ніж на танк. Але це не просто автобус на позашляховій гумі. Перший Praetorian був представлений українською компанією Torsus в 2018 році з заявою його як «першого в світі позашляхового автобуса для важких умов».
Основу цього транспортного засобу становить дизельний двигун на 286 к.с. і повний привід. Він може долати схили аж до 65 градусів або броди, глибиною до 90 см. Він відмінно підійде для експедицій, рятувальних операцій, доставки робочих в умовах бездоріжжя або туризму. Praetorian оснащується світлодіодним оптикою, системою кондиціонування, системою пожежогасіння BlazeCut, а також списком додаткових опцій, доступних при замовленні. Місткість автобуса становить до 36-ти пасажирів.
У 2020 році «самий екстремальний автобус» від українців отримав дві престижні нагороди - Red Dot Design Award і German Innovation Award. Сьогодні компанія розташовується в Чехії і працює над розвитком моделі.