Зміст:
Призначення газомасляного амортизатора |
Переваги двотрубного амортизатора |
Конструкція газомасляного пристрою |
Вплив поламаного амортизатора на авто |
Амортизатор - професійний пристрій, який встановлюється на автомобіль для поглинання поштовхів, ударів і гасіння коливань. Сучасний ринок пропонує безліч видів амортизаторів. Всі вони відрізняються між собою характером дії, наповненням і самою конструкцією. Однак, найпопулярнішими є саме газомасляні амортизатори, які, власне, ми сьогодні детально і розглянемо.
Переваги газомасляного амортизатора над іншими видами:
- При високих температурах зберігають свої вихідні дані (практично не перегріваються);
- Можливість зміни діапазону стиснення - постійно підлаштовується під швидкість і тип водіння;
- Помірна комфортність на будь-якій поверхні;
- Підвищена жорсткість.
Газомасляний амортизатор, на відміну від масляного, відмінно реагує на нерівності дороги. Він розроблений переважно для позашляховиків і спорткарів. Істотно покращує маневреність і стійкість цих автомобілів навіть на найвищих швидкостях.
Двотрубний амортизатор підходить як для руху по міських, так і заміських дорогах. Його комплектація досить проста і складається з циліндра (розділений на дві площини: пневматичну і гідравлічну) і штока, поєднаного з ним всередині. Коли шток входить всередину амортизатора, масло перекачується в камеру через перепускні клапани, а газ, в свою чергу, через плаваючу перегородку, додатково пом'якшуючи його роботу при цьому.
Слід зазначити, що тиск, який підтримує газомасляний амортизатор, становить приблизно 4-20 атмосфер. Точніший показник виставляється для кожного авто індивідуально і залежить від:
- маси транспортного засобу;
- швидкості передбачуваного руху;
- стану доріг, по яких буде здійснюватися рух (міські дороги, грунтовка).
З огляду на всі попередні дані, фахівці автосервісу можуть запускати різну концентрацію газу в амортизатори передніх і задніх коліс. При цьому, його обсяг в передньому амортизаторі може бути трохи нижче, ніж в задньому, і навпаки. Все буде залежати від кваліфікації майстра, побажань автовласника і, відповідно, конструкційних властивостей самої машини.
Важливо! Переднє праве і ліве колеса повинні завжди бути підкачані однаково. Нехтування цим правилом може призвести до серйозних наслідків, а саме - дисбалансу і повної некерованості автомобіля.
Вплив поламаного амортизатора на автомобіль
Характерною поломкою амортизатора є саме витік масла з-під штока, що відбувається за рахунок зношування ущільнювачів. Для того, щоб продовжити термін служби цієї деталі (знаходиться між штоком і самим циліндром (корпусом) амортизатора), необхідно виключити потрапляння бруду. Для цього на амортизатор встановлюється спеціальний пильовик.
Крім того, поламаний амортизатор негативно впливає і на підвіску, і на автомобіль в цілому:
Зношуються верхні опори, що істотно впливає на плавність ходу автомобіля і вібрацію, яка транслюється на кузов - в підвісці виникають сторонні стуки, скрипи і т.д .;
Автомобіль починає "водити" в сторони, гірше слухатися керма. Його часто «заносить» при перестроюванні і на поворотах, виникає додаткове розгойдування кузова при старті і гальмуванні;
Аквапланування починається набагато раніше - на швидкості приблизно на 15 км / год меншою, ніж у полагодженого автомобіля. На чверть зростає зношування шин;
Прискорюється зношення інших елементів підвіски - на кожній купині всі шарнірні з'єднання і сайлентблоки здійснюють більшу кількість коливань. Зростає навантаження на пружини підвіски - пружина з поламаним амортизатором частіше і більше стискається, що зменшує термін її служби майже в 2 рази. Пасажирів сильніше заколисує;
З'являється додаткове навантаження на гальмівні диски, колодки і напрямні супорти.
УВАГА
Найменша поломка цієї надзвичайно важливої деталі посприяє виходу з ладу всього транспортного засобу. Якщо ви помітили хоча б одну з цих проблем - негайно замініть свій амортизатор (установку повинен здійснювати ЛИШЕ обізнаний майстер).
Отже, амортизатор хоч і є важливою частиною підвіски, однак не варто перекладати на нього всю відповідальність за керованість і стійкість автомобіля на дорозі. Він всього лише, так званий, помічник, який робить рух більш безпечним і комфортнішим, пом'якшуючи удари об нерівності дороги.