Також відома як реактивна штанга, тяга Панара - це стабілізувальний елемент підвіски, призначений для зменшення бокового крену автомобіля. Вона складається з простого стрижня і кріпиться болтами до задньої осі та рами автомобіля. Тяги Панара зустрічаються тільки в системах з нерозрізним мостом (або цільною віссю). Незалежні системи задньої підвіски не потребують цієї деталі.
Чому тяга Панара отримала свою назву?
Не дивлячись на назву, яка звучить як ім'я механізму, насправді тяга панара названа на честь людини та автомобільної компанії. Слово походить від імені одного з найперших виробників автомобілів - Panhard-Levasseur. Ця французька компанія була заснована Рене Панаром і Емілем Левассором в 1887 році. Хоча компанія з роками розпадалася і переходила з рук в руки, її назва досі живе у якості терміну для позначення цього компонента.
Як працює тяга панара?
Тяга панара з'єднує вісь із рамою автомобіля по діагоналі. Використовуючи цю геометрію, вона забезпечує деякий нахил задньої осі вгору і вниз по відношенню до коліс. Це важливо під час руху автомобіля нерівними поверхнями.
Завдячуючи своїм фіксованим точкам кріплення, тяга панара запобігає зміщенню осі надто далеко в будь-який бік. Довша тяга панара має меншу "віддачу", що краще для динаміки руху. Натомість коротша тяга дає змогу кузову рухатися більш активно.
Тяга Панара за що відповідає?
Цей елемент стабілізує задню вісь автомобіля, даючи змогу заднім колесам рухатися вгору та вниз, але не вбік (ліворуч-праворуч). Обмежуючи рух ліворуч-праворуч, колеса краще вирівнюються відносно карданного вала та центру автомобіля. Це дає змогу центрувати кузов автомобіля та зменшити ефект "заднього крену".
Цей ефект виникає коли задні колеса не спрямовані прямо. У результаті автомобіль стає набагато менш стійким під час різкого прискорення або поворотів, а задня частина автомобіля здається розхлябаною та нестійкою.
На яких машинах використовуються тяги Панара?
Реактивні тяги є поширеним доповненням до старих автомобілів, які використовують їх на своїх цільних задніх осях для кращої керованості. Крім того, багато старих вантажівок та іншої прохідної спецтехніки використовують тягу Панара у своїй підвісці. Одними з найпопулярніших позашляховиків що використовують цю тягу є Nissan Patrol Y61, Toyota Land Cruiser 100, Mitsubishi Pajero, Jeep Cherokee та багато інших.
З поширенням незалежних задніх підвісок тяга Панара все рідше використовується на сучасних автомобілях.
Для чого потрібна регульована тяга Панара?
Проблеми з тягами панара виникають коли ви хочете змінити висоту підвіски вашого автомобіля. Незалежно від того, піднімаєте ви або опускаєте автомобіль, заводський кут нахилу тяги Панара буде порушений. Регульована тяга панара вирішує цю проблему, дозволяючи власнику змінити геометрію підвіски для отримання правильної роботи підвіски.
У деяких автомобілях, таких як Land Rover Defender і Jeep Wrangler, на нерозрізних передніх осях використовуються поперечні тяги. Однак на переважній більшості автомобілів на задній осі використовується тяга Панара.
Підводячи підсумок: Тяга Панара для чого?
З цього тексту ми розглянули тягу Панара, яка зменшує бічний крен автомобіля і стабілізує його задню вісь. Це дає змогу заднім колесам рухатися вгору і вниз, але не убік, що позитивно впливає на керованість. Вона використовується в системах із нерозрізним мостом, але не потрібна в незалежних системах задньої підвіски.
З поширенням незалежних задніх підвісок тяга панара все рідше використовується на сучасних автомобілях. Щоб змінити висоту посиленої підвіски, можна використати регульовану тягу панара, що дає змогу змінити геометрію підвіски.